روند کنونی توسعه فاز 11 پارس جنوبی به قوت خود باقی است

مدیریت امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: ابطال مصوبه شورای اقتصاد مربوط به توسعه فاز 11 پارس جنوبی، ناظر بر قرارداد بیع متقابل اقاله شده این فاز در سال 1391 است و تغییری در روند فعلی توسعه فاز 11 ایجاد نمی‎کند.

به گزارش شانا، مدیریت امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران در توضیحاتی اعلام کرد: ابطال مصوبه شورای اقتصاد درباره طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی از سوی دیوان عدالت اداری، مربوط به قرارداد این طرح است که به روش بیع متقابل با استفاده از روش ترک تشریفات مناقصه در خردادماه سال 1388 با شرکت CNPCI منعقد شده بود. این قرارداد در فروردین ماه 1389 نافذ و متعاقبا در مردادماه 1391 با توافق طرفین اقاله شد.

بر اساس این گزارش، ابطال مصوبه شورای اقتصاد که ناظر بر قرارداد بیع متقابل اقاله شده به شرح یاد شده است، با مجوز انعقاد HOA اخیر بین شرکت ملی نفت ایران با شرکت های توتال، CNPCI و پتروپارس که با رعایت ماده 11 قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت صادر شد، هیچ ارتباطی ندارد و تغییری در روند فعلی توسعه فاز 11 پارس جنوبی با طرف های مذاکره ایجاد نمی‎کند.

شرکت ملی نفت ایران به استناد ماده 11 قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت مصوب 19/2/1391 با تایید وزیر نفت و رعایت آئین‎نامه معاملات این شرکت مبادرت به انعقاد توافقنامه اصولی (HOA) با شرکت های توتال، CNPCI و پتروپارس کرده است تا با شرکت‎های مذکور درباره توسعه این فاز بر اساس شرایط عمومی، ساختار و الگوی قراردادهای بالادستی نفت و گاز مصوب سال 1395 هیئت وزیران، قرارداد توسعه فاز 11 را منعقد کند.

کد خبر 275845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =