۳ درصد از مبالغ قراردادهای نفتی برای اهداف زیست محیطی هزینه می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت نفت را مکلف به اختصاص سه درصد از مبالغ قراردادهای نفتی برای کاهش آثار زیست محیطی کردند.

به گزارش شانا، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر دیروز (یکشنبه، هشتم اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای جزییات لایحه بودجه سال 96 با بندهای الحاقی 1، 2 و 3 بند (ز) تبصره یک این لایحه موافقت کردند.

بر اساس بند الحاقی یک، به منظور اجرایی کردن سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، وزارت نفت موظف است در صورت افزایش تولید گاز به یک هزار میلیون مترمکعب در روز، با استفاده از امکانات و توانایی بخش خصوصی نسبت به صادرات گاز به کشورهای همسایه و اروپا که هم اکنون قرارداد خرید گاز از جمهوری اسلامی ایران ندارند، اقدام کند، درآمد حاصله به حساب شرکت دولتی تابعه این وزارت نزد خزانه داری کل واریز و بخشی از آن تا سقف 2 هزار میلیارد ریال صرف گازرسانی به روستاها و مناطق محروم می‌شود.

در بند الحاقی 3 نیز آمده است: وزارت نفت مکلف است سه درصد از مبلغ قراردادها و پیمان‌های خود را در مناطق نفت خیز و گاز خیز و پیرامون حوزه‌های نفتی و گازی پس از واریز به خزانه برای کاهش اثرات مخرب زیست محیطی و توسعه زیر ساخت‌ها با هماهنگی سازمان محیط زیست در مناطق نفت خیز و گازخیز محروم کشور هزینه کند.

مبلغ فوق در صورت وضع پیمانکاران طرف قرارداد لحاظ می‌شود.

به گزارش شانا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته گذشته، در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال آینده، با بندهای الحاقی تبصره یک این لایحه موافقت کرده بودند.

کد خبر 275854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =