دیوان محاسبات تخلف‎های نفتی سال‎های ۸۷ تا ۹۱ را بررسی می‎کند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیوان محاسبات را به بررسی تخلفات نفتی در سال‎های ۸۷ تا ۹۱ و ارائه گزارش در این باره به مجلس مکلف کردند.

به گزارش شانا، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر دیروز (یکشنبه، هشتم اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه ای جزییات لایحه بودجه سال 96 با بند (ز) تبصره یک این لایحه با 172 رای موافق، 20 رای مخالف و پنج رای ممتنع از مجموع 238 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس بند (ز) تبصره یک لایحه مذکور، کارگروهی متشکل از سازمان برنامه و بودجه، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارتخانه های ذیربط و دیوان محاسبات کشور، ظرف مدت 6 ماه پس از بررسی اسناد مربوطه نسبت به تسویه برداشت‎های بیش از مجوزهای قانونی دولت در سال‎های 91 تا 1387 اقدام خواهند کرد.

دیوان محاسبات کشور موظف است ضمن رسیدگی به اقدام های متضمن نقض قانون مسئولان ذیربط وقت، جمع بندی خود را حسب مورد به تفکیک هرسال جهت رسیدگی به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات ارائه کند و کمیسیون گزارش خود را به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد کرد، دیوان محاسبات موظف است که پیگیری‎های لازم قضایی در باره متخلفان را انجام دهد.

کد خبر 275855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =