مشعل گاز فردا در زاهدان روشن می شود

گاز رسانی به سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از اولویت‌های مهم دولت یازدهم فردا (سه شنبه، 10 اسفندماه) با حضورز دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری به بهره برداری می رسد.

به گزارش شانا، مجید بوجارزاده، سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به این که گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان بعنوان یکی از اولویت‌های دولت یازدهم، در برنامه اجرایی شرکت ملی گاز ایران قرار گرفته بود، گفت: احداث این خط لوله به طول 262 کیلومتر با قطر36 اینچ در امتداد خط هفتم سراسری به منظور گازرسانی به شهر زاهدان، نیروگاه‌ها و صنایع مختلف استان، سایر شهرها و روستاهای استان انجام شد.

به گفته بوجارزاده، این طرح به عنوان پروژه‌ای ملی، به رغم فراز و فرودهای بسیاری که داشت، سرانجام با منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران و با هدف ایجاد زیرساخت‌های توسعه پایدار و به خاطر تعهد این شرکت به مردم سیستان و بلوچستان، زودتر از موعد به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به این که این خط از خط لوله هفتم سراسری تغذیه شده و در انتها از 2 مسیر شرق و غرب، گاز زاهدان را تامین می‌کند، افزود: علاوه بر این، گاز رسانی به نیروگاه زاهدان از اهداف عمده این خط لوله است.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به این که این پروژه به طور کلی از سوی پیمانکاران و مشاوران داخلی به انجام رسیده است، ادامه داد: با بهره‌برداری از این پروژه، علاوه بر نیروگاه‌ها و صنایع این استان، بالغ بر 110 هزار خانوار در شهر زاهدان از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

بوجارزاده اظهار کرد: این پروژه، صرفه‌جویی ارزی معادل سالیانه 660 میلیون دلار را از طریق جایگزینی گاز با سوخت های مایع به همراه خواهد داشت به طوری که با اجرای این طرح، زمینه توسعه و رونق اقتصادی، اشتغال، افزایش امنیت ملی و منطقه‌ای و گسترش رفاه اجتماعی در استان سیستان و بلوچستان فراهم خواهد شد.

 

کد خبر 275863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =