ارتباط صنعت نفت و دانشگاه ها گسترش می یابد

قراردادهای پژوهشی منعقد شده بین شرکت‎های اصلی وزارت نفت با دانشگاه‎ها و مراکز تحقیقاتی کشور می‎تواند الگوی مناسبی برای تقویت ارتباط دانشگاه‎ها با دیگر محیط‎های صنعتی و حتی بخش‎های اجرایی و خدماتی باشد.

به گزارش شانا، دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، امروز (نهم اسفندماه) در مراسم امضای 12 قرارداد پژوهشی میان سه شرکت اصلی وزارت نفت و 9 دانشگاه و مرکز تحقیقاتی کشور، از اعتماد وزیر نفت به مجموعه علمی و تحقیقاتی کشور قدردانی و بر گسترش مناسبات میان صنعت و دانشگاه تاکید کرد.

وی با اشاره به قدمت صنعت نفت در ایران و رتبه نخست ایران در برخورداری از مجموع ذخایر نفت و گاز، عنوان کرد: این صنعت باید بتواند در عرصه فناوری نیز جزو بهترین‌ها باشد و فعالیت‌های پژوهش و فناوری به تحقق این هدف کمک می کند.

فرهادی با اشاره به قراردادهایی که پیش از این بین شرکت ملی نفت ایران و دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور امضا شده بود، به پیشرفت مناسب این قراردادها در بخش بالادست اشاره کرد و افزود: دانشگاه‎ها در حوزه ساختارسازی، تشکیل انستیتو، جذب مشاوران علمی داخلی و خارجی و ... اقدام‎های موثری را انجام داده‎اند.

بر اساس این گزارش، 12 قرارداد پژوهشی حوزه پایین‎دست صنعت نفت صبح امروز (نهم اسفندماه) با حضور وزرای نفت و علوم، بین سه شرکت اصلی وزارت نفت و هفت دانشگاه و ٢ مرکز تحقیقاتی کشور مامضا شد که از این میان، چهار قرارداد میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با دانشگاه‎های شیراز، صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس و پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران امضا شد و پنج قرارداد هم میان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‎های نفتی ایران با دانشگاه های تهران، شیراز، صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف و صنعتی اصفهان امضا شد. همچنین سه قرارداد میان شرکت ملی گاز ایران با دانشگاه‎های تهران و علم و صنعت ایران (شرکت OTC به عنوان همکاری دانشگاه علم و صنعت) و پژوهشگاه صنعت نفت امضا شد.

کد خبر 275866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =