ایران آماده سوآپ نفت و فرآورده‌های نفتی آذربایجان است

رئیس جمهوری گفت: ایران برای سوآپ نفت و فرآورده‌های نفتی از آذربایجان به آب‌های جنوب آمادگی دارد، از این رو امیدواریم شاهد فعالیت‌های بیشتر 2 کشور در این زمینه باشیم.

به گزارش شانا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، امروز (یکشنبه، 15 اسفندماه) در نشست مشترک خبری با الهام علی‌اف، همتای آذربایجانی خود گفت: حجم تجارت 10 ماه امسال بین تهران و باکو نشانگر آن است که 2 کشور در مسیر تلاش برای توسعه و تحکیم هرچه بیشتر روابط همه جانبه قرار دارند.

وی با اشاره به آمادگی 2 کشور برای همکاری در زمینه انرژی، افزود: جمهوری اسلامی ایران برای سوآپ نفت و فرآورده‌های نفتی از آذربایجان به آب‌های جنوب آمادگی دارد و امیدواریم شاهد فعالیت‌های بیشتر 2 کشور در این زمینه باشیم.

روحانی تصریح کرد: بهره‌برداری از منابع نفتی از مباحث مهم در زمینه دریاچه خزر است که مذاکراتی در این زمینه انجام گرفته بود و امروز نیز آن‌را ادامه دادیم و مقرر شد وزیران نفت 2 کشور این موضوع را تا رسیدن به نتیجه نهایی ادامه دهند.

الهام علی‌اف، رئیس‌ جمهوری آذربایجان نیز در این نشست خبری با بیان این که روابط تهران - باکو بر تاریخ، فرهنگ و دیانت مشترک 2 ملت استوار است، گفت: جمهوری آذربایجان به دنبال برقراری روابط عمیق و پایدار با جمهوری اسلامی ایران است و امروز روابط سیاسی 2 کشور در سطح بسیار عالی جریان دارد و در همه سازمان‌های بین‌المللی از یکدیگر حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به افزایش 70 درصدی حجم تبادلات تجاری 2 کشور در سال گذشته، عنوان کرد: این موضوع حاصل اجرای توافق‌های امضا شده میان 2 طرف است و امروز همه اسناد امضا شده میان تهران و باکو، اجرایی شده است و یا در مسیر اجرایی شدن قرار دارد.

کد خبر 275956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =