طرح مکانیزم توسعه پاک پتروشیمی شیراز افتتاح شد

طرح مکانیزم توسعه پاک (CDM) که در سازمان ملل متحد ثبت شده است، در پتروشیمی شیراز راه اندازی شد.

به گزارش شانا، طرح مکانیزم توسعه پاک (CDM) پتروشیمی شیراز صبح امروز (دوشنبه، 16 اسفندماه) با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری و مرضیه شاهدایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی به بهره برداری رسید.

با اجرای طرح مکانیزم توسعه پاک در پتروشیمی شیراز بخشی از تعهدات ایران به کاهش گازهای گلخانه ای براساس بیست و یکمین کنفرانس اعضای متعهد به کنوانسیون تغییر اقلیم سازمان ملل متحد در پاریس مبنی بر کاهش انتشار گازهای گلخانه ای محقق می‌شود.

ایران در کنفرانس تغییرات اقلیمی پاریس در سال 94، متعهد شد تا سال 2030 میلادی چهار تا 12 درصد از حجم انتشار گازهای گلخانه ای خود بکاهد.

طرح سی دی ام جلوگیری از افزایش میزان انتشار گازهای گلخانه ای در جهان است تا به این وسیله از گرمایش بیش از پیش دمای زمین و تغییرات آب و هوایی منتج از آن پیشگیری شود.

مکانیزم توسعه پاک (CDM) با هدف کاهش گازهای گلخانه ای و افزایش بهره وری در مجتمع پتروشیمی شیراز اجرا شده است.

سرمایه گذاری مکانیزم توسعه پاک در این مجتمع پتروشیمی 6 میلیون دلار و 100 میلیارد ریال است و همه مراحل مهندسی کار، نظارت بر ساخت تجهیزات در کشور کره جنوبی و مراحل ساخت نیز از سوی کارشناسان پتروشیمی شیراز انجام شده است.

پتروشیمی شیراز از سال 1338 در منطقه جغرافیایی فارس، شیراز، کیلومتر 5 جاده پل خان سد درودزن تأسیس و هم اکنون با بیش از پنجاه سال تجربه در تولید محصولات پتروشیمیایی و درک نیازهای آتی مشتریان ضمن تأکید بر توسعه و کیفیت محصولات نسبت به تأمین محصول و برآورده کردن انتظارها و نیاز ذینفعان به‎ویژه مشتریان اقدام کرده است.

کد خبر 275967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =