تولید بنزین کشور روزانه حدود 16 میلیون لیتر افزایش می‎یابد

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش اعلام کرد بزودی روزانه حدود 16 میلیون لیتر به تولید بنزین کشور افزوده خواهد شد.

به گزارش شانا، عباس کاظمی امروز دوشنبه (١٦ اسفندماه) در گردهمایی مدیریت توزیع سوخت و تبیین سیاست‎های راهبردی گفت: با راه اندازی فاز نخست واحد بنزین سازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس و همچنین پایان طرح‌های افزایش کمیت و کیفیت تولید بنزین پالایشگاه‎های بندرعباس و لاوان، روزانه 16 میلیون لیتر به تولید بنزین کشور افزوده می‎شود.

وی با بیان این که از بهار سال 96 تولید بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس آغاز و تا پایان این فصل تولید آن تثبیت خواهد شد، گفت: از زمستان سال آینده نیز فاز دوم بنزین سازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس راه اندازی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‎های نفتی ایران اظهار کرد: تا پایان سال 1396، بیش از 80 درصد تولید بنزین کشور با استاندارد یورو4  خواهد بود.

کاظمی با تاکید بر ضرورت آمادگی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت در انتقال این مقدار بنزین یورو 4 یادآوری کرد: خطوط لوله انتقال فرآورده های نفتی کشور باید تقویت شود تا بتوانیم همه شهرهای با جمعیت بالای 100 هزار نفر را تحت پوشش بنزین یورو 4 درآوریم.

وی با بیان این‌که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تنها شرکتی است که با 31 میلیون مشتری (خودرو و موتورسیکلت) به صورت آفلاین و غیربرخط در ارتباط است، گفت: نظام پیشین بازرسی‎های شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی ایران هم اکنون جوابگو نیست زیرا روز به روز تعداد مشتریان و کاربران ما در حال افزایش است.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش گفت: در طول هشت سال گذشته تعداد مشتریان دو برابر شده و تعداد شکایات آنها از کیفیت و کمیت سوخت‌رسانی در جایگاه‌ها نیز افزایش یافته است؛ بنابراین باید هرچه زودتر روند اجرای برندسازی شتاب گیرد.

کاظمی هدف اصلی از برندسازی را رقابت در بخش خصوصی و افزایش کیفیت خدمات عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح کارکنان نباید نگران آینده شغلی خود باشند.

وی همچنین بر اجرای سریعتر برخی طرح‌ها نظیر دیسپچینگ و طرح کهاب (جمع آوری و بازیافت بخارات بنزین) در شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی ایران تاکید و اظهار کرد: در صورت نیاز به حمایت و همکاری ما در اجرای این طرح‌ها، از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

کد خبر 275975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =