40 دانشگاه در اجرای قراردادهای پژوهشی پایین‎دستی نفت همکاری می‎کنند

40 دانشگاه و مرکز تحقیقاتی کشور در مسیر اجرای قراردادهای پژوهشی پایین دست صنعت نفت مشارکت می کنند.

به گزارش شانا، حمید آلادپوش، سرپرست اداره کل امور فناوری وزارت نفت با اشاره به قراردادهای پژوهشی صنعت نفت در بخش پایین دست که اخیرا به امضا رسید، گفت: اگرچه این قراردادها بین سه شرکت اصلی وزارت نفت و 9 دانشگاه و مرکز تحقیقاتی امضا شد، اما در عمل حدود 40 دانشگاه و مرکز تحقیقاتی در این فرایند همکاری می کنند.

وی افزود: قراردادهای پژوهشی وزارت نفت چه در حوزه بالادست و چه در حوزه پایین دست به جنب‎وجوش جامعه علمی کشور منتهی شده و بسیاری از دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی را درگیر خود کرده است.

آلادپوش، توسعه روابط صنعت و دانشگاه را به ویژه از آن جهت که در مسیر تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است، بسیار حائز اهمیت خواند.

12 قرارداد پژوهشی در حوزه پایین‎دستی صنعت نفت، نهم اسفندماه امسال با حضور وزیر نفت و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بین سه شرکت اصلی وزارت نفت و هفت دانشگاه و ٢ مرکز تحقیقاتی کشور امضا شد.

بر این اساس، چهار قرارداد بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با دانشگاه های شیراز، صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس و پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران امضا شد و پنج قرارداد نیز بین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با دانشگاه های تهران، شیراز، صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف و صنعتی اصفهان به امضا رسید. همچنین سه قرارداد بین شرکت ملی گاز ایران با دانشگاه های تهران و علم و صنعت ایران (شرکت OTC به عنوان همکاری دانشگاه علم و صنعت) و پژوهشگاه صنعت نفت امضا شد.

 

دانشگاه‎ها

کد خبر 275988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =