فناوری محوری در مناطق عملیاتی صنعت نفت ضروری است

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری در سفر به جزیره خارگ، از تلاشگران شرکت نفت فلات قاره ایران قدردانی و تاکید کرد: مناطق عملیاتی صنعت نفت باید به فناوری های روزآمد مجهز شوند.

به گزارش شانا، حبیب‎اله بیطرف، امروز (17 اسفندماه) با هدف آشنایی از فرایندهای کاری شرکت های نفتی مستقر در خارگ، وارد این منطقه عملیاتی شد و در جلسه ای با حضور نمایندگان این شرکت ها حضور یافت.

وی هدف از این بازدید را آشنایی با فعالیت های جاری صنعت نفت در منطقه عملیاتی خارگ و اطلاع و بهره مندی از نقطه نظرات مسئولان و همکاران مجموعه های نفتی مستقر در این مناطق به منظور استفاده از این نظرات در فرایندهای تصمیم سازی و تصمیم گیری در ستاد وزارت نفت عنوان کرد.

سختی کار در دریا در مقایسه با خشکی، متنوع سازی وضعیت جذب منابع مالی، تفویض اختیار به شرکت های بهره بردار در مقابل تعهد تولید و توجه به تاسیسات و بازسازی و نوسازی و مدیریت دارایی‎های فیزیکی از جمله مواردی بود که در این نشست از سوی معاون وزیر نفت مورد تاکید قرار گرفت.

بیطرف به نقش کلیدی شرکت نفت فلات قاره ایران در صنعت نفت به ویژه در حوزه خلیج فارس اشاره کرد و با اشاره به سختی کار در دریا، گفت: باید از تلاشگران این شرکت بیش از پیش قدردانی شود.

معاون وزیر نفت، حفظ و افزایش تولید نفت و گاز را رسالت اصلی و یکی از اهداف عالی دولت و بالتبع وزارت نفت عنوان کرد و گفت: صنعت نفت، موتور محرک اقتصاد کشور است و شرکت نفت فلات قاره ایران در این میان نقش تاثیرگذاری ایفا می کند.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر و دور از انتظار تولید و صادرات نفت خام در پسابرجام، ادامه داد: متاسفانه در سال های گذشته اتفاقاتی در اقتصاد کشور رخ داد که مانع پیشرفت و توسعه صنعت نفت شد و منابع دولت در این بخش کاهش یافت؛ از این رو وزارت نفت در فکر طرح های توسعه ای جدید است.

بیطرف بر ضرورت اتکای بیشتر به ظرفیت های داخلی و توان فناوری موجود در کشور تاکید کرد و گفت: لازمه این کار، تحول در ساختارهاست و باید برای این منظور برنامه ریزی شود.

وی بر اهمیت بازسازی و بهینه سازی تاسیسات و اجرای طرح های تعمیراتی در مناطق عملیاتی تاکید کرد و گفت: افزایش اختیارات مناطق عملیاتی می تواند به شتاب روند توسعه کمک کند که وزارت نفت نیز چنین رویکردی را در برنامه دارد.

بیطرف یادآور شد: البته افزایش اختیارات، به طور طبیعی افزایش پاسخگویی از سوی مناطق را نیز باید به همراه داشته باشد.

معاون وزیر نفت، اهمیت موضوع پژوهش و فناوری را مورد اشاره قرار داد و گفت: فناور شدن شرکت های اصلی و مناطق عملیاتی موضوعی حیاتی است و این امر باید هم در بخش توسعه و هم در بخش بهره برداری مدنظر قرار گیرد.

وی عملکرد شرکت نفت فلات قاره ایران در بخش نگهداری تاسیسات به ویژه در دوران تحریم ستودنی خواند و بر توجه بیش از پیش به بخش خوردگی تاکید کرد.

در این نشست، حمید بورد، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران به ارائه توضیحاتی درباره روند فعالیت های این شرکت پرداخت و عباس رجب‎خانی، رئیس منطقه عملیاتی خارگ، طرح ها و پروژه های در دست اقدام این منطقه عملیاتی را تشریح کرد.

بر اساس این گزارش، معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت و هیئت همراه وی، صبح امروز (17 اسفندماه)  وارد جزیره خارگ شدند و با حضور در سالن شهید صفری شرکت نفت فلات قاره ایران، در جلسه ای مشترک با مسئولان شرکت های نفتی مستقر در جزیره خارگ از جمله شرکت نفت فلات قاره، شرکت پایانه های نفتی ایران، پتروشیمی خارگ و شرکت ملی نفتکش به بحث و گفتگو نشستند.

کد خبر 275991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =