نخستین واحد یوتیلیتی پالایشگاه فاز ۱۳ پارس جنوبی راه‎اندازی شد

سرپرست طرح توسعه فاز ١٣ پارس جنوبی از راه اندازی نخستین واحد یوتیلیتی (سرویس های جانبی) پالایشگاه این فاز خبر داد.

به گزارش شانا، پیام معتمد به راه‎اندازی کمپرسور اول هوای واحد ١٢٣ اشاره کرد و این اقدام را نخستین گام مهم در بهره برداری از پالایشگاه طرح توسعه فاز ١٣ برشمرد.

وی با بیان اینکه راه اندازی واحدهای یوتیلیتی برای دریافت خوراک گازی در پالایشگاه ضروری است، افزود: پس از برقرار شدن پست اصلی ۱۳۲ کیلووات و ایستگاه های برق شماره ۱، ۵ و ۶، آغاز به کار واحدهای یوتیلیتی با راه اندازی این کمپرسور سرعت گرفت.

سرپرست طرح توسعه فاز ١٣ اظهار کرد: مطابق برنامه ریزی های فشرده انجام شده، دیگر واحدهای یوتیلیتی شامل آب خام، آب خنک کننده، بخار، ازت و سایر ایستگاه های برق، تا قبل از تیر ماه سال آینده در مدار تولید قرار می گیرند.

به گفته معتمد با راه‎اندازی این بخش ها، پالایشگاه فاز ١٣ به منظور راه اندازی اولیه واحدهای شیرین سازی، شهریورماه سال ٩٦، آماده دریافت خوراک گاز ترش از خط گاز ترش شماره ٥ می شود.

سرپرست فاز ١٣ با اشاره به اینکه در حال حاضر عملیات اجرایی، پیش راه اندازی و راه اندازی کلیه واحدهای پالایشگاه در دست اقدام است، گفت: هم اکنون بیش از ۹ هزار نفر از نیروهای اجرایی شرکت های پتروپایدار ایرانیان و مپنا به عنوان اعضای اصلی کنسرسیوم این طرح، به همراه ۴۰ پیمانکار فرعی در این زمینه مشغول فعالیت هستند.

طرح توسعه فاز ۱۳ برای استحصال ۵۶ میلیون متر مکعب گاز در روز از میدان پارس جنوبی طراحی شده است و با بهره برداری نهایی از این طرح، روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز تصفیه شده شیرین به شبکه سراسری، ۲۷۵۰ تن اتان به مجتمع های پتروشیمی،  ۲۹۰۰ تن گاز مایع برای صادرات، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد تولید خواهد شد.



کد خبر 276018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =