تلاش برای کشف ذخایر هیدروکربوری در مناطق مرزی ستودنی است

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از دست‎اندرکاران پروژه لرزه‎نگاری ذهاب قدردانی کرد و گفت: تلاش برای کشف ذخایر هیدروکربوری در مناطق مرزی، اقدامی در جهت صیانت از ثروت های ملی و قابل تحسین است.

به گزارش شانا، سیدصالح هندی، امروز (18 اسفندماه) در نشستی که با هدف قدردانی از دست اندرکاران پروژه لرزه نگاری ذهاب در شرکت عملیات اکتشاف نفت برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: این پروژه با وجود همه سختی‎ها و فراز و نشیب‎ها به واسطه همکاری خوب و کار گروهی بین مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و شرکت عملیات اکتشاف نفت و دیگر دست‎اندرکاران، به پایان رسیده است.

وی انجام عملیات اکتشافی برای شناسایی ذخایر هیدروکربوری را به ویژه در نواحی مرزی کشور مانند پروژه لرزه نگاری ذهاب، اقدامی در راستای صیانت از منافع و ثروت های ملی خواند.

هندی از سربازان خط‎شکن در سال‎های دفاع مقدس یاد کرد و گفت: معمولا وقتی فعالیت‎های توسعه‎ای در یک میدان به برداشت نفت و گاز منتهی می‎شود، از آنان که روز اول فعالیت‎های اکتشافی را انجام دادند یادی نمی‎کنند و کارکنان حوزه اکتشاف همانند همان سربازان خط‎شکن روزهای جنگ، سربازان گمنامی هستند که در مسیر منافع ملی قدم برمی‎دارند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای هر پروژه، فرصتی مغتنم برای عبرت‎آموزی و یادگرفتن آموزه‎های مختلف و از مصادیق مدیریت دانش است.

بیش از 20 هزار برداشت در پروژه ذهاب

محمد عالمی، مدیرعامل شرکت عملیات اکتشاف نفت ایران نیز در این نشست با اشاره به شرایط بسیار سخت کار در منطقه مرزی اورامانات و مصائبی از جمله مناطق صعب‎العبور با شرایط آب و هوایی سرد و طاقت‎فرسا، کوهستان های سخت و بلند و مشکلات ناشی از نزدیکی به مرز و ...، عنوان کرد: این پروژه اگرچه با سختی‎های بسیاری همراه بود، اما اجرای آن با همکاری ارگان های تامینی ما را در شناسایی نقاط ضعف و قوتمان یاری کرد.

وی از آمارهای موفقیت‎آمیز این پروژه علی رغم پیچیدگی و سختی بسیار زیاد پروژه یاد کرد و افزود بیش از 20 هزار برداشت در این پروژه انجام شده است.

عالمی با قدردانی از مساعدت های مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران به عنوان کارفرمای این پروژه، ابراز امیدواری کرد که با رونق پروژه های اکتشافی، این شرکت نیز بتواند در پیشبرد روزافزون اهداف اکتشافی علاوه بر حفظ اشتغال برای نیروهای متخصص این حوزه، همچون گذشته نقش استراتژیک خود را در صنعت نفت ایفا کند.

بهمن سلیمانی، معاون مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران نیز در این نشست اظهار داشت: در حالی که قرار بود پروژه لرزه نگاری دوبعدی ذهاب در طول یک هزار و 50 کیلومتر انجام شود، این میزان با شناسایی ساختمان های جدید زمین شناسی به هزار و 386 کیلومتر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در پروژه ذهاب ۲۰ ساختمان زمین شناسی مورد پوشش لرزه نگاری قرار گرفت، افزود: این پروژه، سخت ترین پروژه لرزه نگاری دوبعدی کشور به حساب می آید که در سخت ترین شرایط کوهستانی در غرب کرمانشاه و بخشی از استان کردستان و نواحی مرزی آن انجام شد.


کد خبر 276024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =