ضرورت همبستگی بانوان برای گسترش فعالیت های مدیریتی

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی بر ضرورت همبستگی بانوان برای گسترش فعالیت های مدیریتی در جامعه تأکید کرد.

به گزارش شانا، مرضیه شاهدایی امروز (چهارشنبه، 18 اسفندماه) در گردهمایی مشاوران زنان وزارت نفت با تبریک میلاد حضرت فاطمه (س) و روز زن به عنوان یک مدیر بانوی موفق گفت: رشد توانمندی های بانوان در جامعه کنونی به ویژه در صنعت بسیار چشمگیر است.

وی با اشاره به افزایش بانوان توانمند و تحصیل کرده با توجه به بهتر شدن شرایط و امکانات و تغییر فرهنگ خانواده ها افزود: اما با تمام این تغییرات، هنوز شاهد تفکیک جنسیتی در کشور و سهم پایین بانوان در مشاغل مدیریتی و سطح بالا در کشور هستیم.

معاون وزیر نفت تاکید کرد: در یک جامعه توسعه یافته، باید از تمام توانمندی ها و پتانسیل های جامعه استفاده کرد.

شاهدایی با بیان این که جامعه ما هنوز بانوان را به عنوان فردی سیاسی تلقی نمی کند، تصریح کرد: این باورها از کودکی از درون خانواده به صورت ناخودآگاه در افراد رشد می کند.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، استفاده بانوان از مرخصی زایمان و رعایت ملاحظاتی از سوی مدیران مرد در جلسات جدی به دلیل حضور بانوان را از دلایلی عنوان کرد که مدیران مرد در جامعه از پذیرفتن بانوان در سطح مدیریتی اجتناب می کنند.

تغییر نگرش از خود بانوان آغاز می شود

وی در توضیح راه های برون رفت از تبعیض های جنسیتی در سطوح مدیریتی گفت: تغییر نگرش و باورهای جامعه از خود بانوان آغاز می شود و نباید انتظار تغییر از دیگران داشت بلکه باید بانوان خود ایفای نقش کنند.

معاون وزیر نفت با اشاره به این که بحث برابری مرد و زن از خانواده ها شروع می شود، اظهار کرد: تفاوت قائل نشدن میان دختران و پسران در خانواده و توانمندسازی آنها در دوران مدرسه، نقش بسزایی در افزایش اعتماد به نفس و حضور بانوان در سیاست و جامعه دارد.

شاهدایی با بیان این که مادران باید احساس گناه را به دلیل حضور کودکانشان در مهدکودک از خود دور کنند، ادامه داد: با تسهیل شرایط حضور بانوان در جامعه و ایجاد توازن از سوی آنها میان خانواده، کار، همسر و مادر بودن، می توان با فراغ بال بیشتری در جامعه خدمت کرد.

وی همچنین با تأکید بر این که بانوان هم نیازهایی دارند و نباید خود را صرفا فدای کار یا خانواده کنند، افزود: همکاری و همیاری میان اعضای خانواده می تواند کمک بسیاری به حضور زنان در جامعه داشته باشد.

معاون وزیر نفت بانوان را برای کسب موفقیت در جامعه به صبر، حوصله و سیاست ورزی تشویق کرد و گفت: ارتباط موثر، روابط عمومی خوب و درک متقابل نقش اساسی در جامعه دارد.

شاهدایی در مورد شرایط ارتقای بانوان در جامعه و سطوح مدیریتی تصریح کرد: بانوان باید برای کسب نتیجه مطلوب با یکدیگر همبستگی داشته باشند، از جابجایی محیط کار که سبب افزایش تجربه و دانش می شود بیمی نداشته باشند و همچنین تجارب و دانش خود را با دیگران به اشتراک گذاشته و انتقال دهند.

کد خبر 276031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =