خانواده صنعت نفت سال آینده متحول می شود

مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده از طراحی مدلی برای خانواده مطلوب خبرداد و گفت: یکی از مهمترین برنامه های امور زنان و خانواده برای سال آینده به سرانجام رساندن این طرح است.

به گزارش شانا، فاطمه تندگویان امروز (چهارشنبه، 18 اسفندماه) در گردهمایی مشاوران زنان وزارت نفت با اشاره به اهمیت فراوان شبکه سازی برای موفقیت بانوان در جامعه گفت: در این زمینه، سیاست گذاری، برنامه ریزی و اجرای برنامه های لازم از سوی هفت کارگروه در امور زنان و خانواده صنعت نفت انجام می شود.

وی در مورد اهداف ایجاد امور زنان و خانواده در وزارت نفت ادامه داد: نهادینه سازی امور مشاور زنان و خانواده و اصلاح ساختار، حضور در فرآیند برنامه ریزی برای امور خاص زنان و خانواده، افزایش مشارکت زنان در حوزه های سیاست گذاری و برنامه ریزی صنعت نفت، اصلاح نگرش و تقویت باورهای عمومی نسبت به نقش جایگاه زنان، شناسایی چالش ها و مشکلات زنان شاغل و بررسی و پیشنهاد اصلاح مقررات مربوط به زنان را از اهداف و گام های بنیادین این واحد دانست.

وی به اقدام های موثر کارگروه های تخصصی آموزش، پژوهش، تحولات اداری، سلامت، ورزش، محیط زیست و خانواده در امور بانوان و خانواده صنعت نفت اشاره کرد و افزود: در سه سال گذشته حدود 200 دوره و نشست آموزشی با رویکرد رفع تبعیض جنسیتی برای 9 هزار نفر در حوزه ستادی، چهار شرکت اصلی و تابعه و پژوهشگاه صنعت نفت انجام شده است.

به گفته مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده، اجرایی کردن سند راهبردی توسعه مشارکت زنان، اهتمام در جهت اجرای بند عدالت جنسیتی در برنامه ششم توسعه صنعت نفت، اجرایی کردن سیاست های ابلاغی خانواده در صنعت نفت و تدوین برنامه های مرتبط، توسعه ورزش همگانی با اجرای نشست های مختلف فرهنگی و آموزشی، پیگیری برنامه های حمایتی از زنان سرپرست خانوار، رویکرد جدید به برنامه های زنان بازنشسته و پیگیری مصوبات مجلس در زمینه زنان و خانواده از جمله زنان با شرایط خاص و حق عائله مندی زنان (مجرد) از برنامه های آتی این امور است.

تندگویان با اشاره به این که تغییر نگرش زنان نسبت به خود، زنان نسبت به مردان، مردان نسبت به زنان و مردان نسبت به خودشان باید تغییر کند، اظهار کرد: این تغییر نگرش ها با آموزش، یادگیری و تغییر رفتار صورت می گیرد که تمام کارگاه ها انجام شده در این واحد با این رویکرد اجرا می شوند.

کد خبر 276034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =