۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۵
  • کد خبر: 276037
نفت میدان آذر به تاسیسات دهلران منتقل شد

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت از آغاز ارسال نفت تولیدی میدان آذر به تاسیسات بهره برداری دهلران خبر داد.

به گزارش شانا، بهزاد محمدی از ارسال نفت تولیدی مرحله نخست تولید زودهنگام طرح توسعه ای میدان آذر به تاسیسات بهره برداری دهلران خبر داد و گفت: با هماهنگی های شرکت متن و شرکت نفت مناطق مرکزی به عنوان دریافت کننده نفت تولیدی، انتقال نفت آذر انجام و از آنجا به مبادی صادراتی کشور منتقل می شود.

محمدی با اشاره به آغاز فعالیت های طرح توسعه ای میدان مشترک آذر در سال ۱۳۹۱ گفت: این طرح به  یک کنسرسیوم داخلی متشکل از شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی صنعت نفت(OPIC) و شرکت اویک (OIEC) واگذار و عملیات اجرایی توسعه این میدان به شرکت مهندسی و توسعه سروک آذر محول شد.

وی افزود: پیش از این طرح جامع توسعه میدان آذر در سال ۱۳۸۶ از سوی یک شرکت نروژی و یک شرکت اروپایی ارائه شد اما در نهایت MDP ارائه شده شرکت مهندسی نفت کیش که از شرکت های فرعی گروه اویک است، مبنای قرارداد این کنسرسیوم با شرکت نفت قرار گرفت.

محمدی با اشاره به شتاب بخشی به طرح توسعه میدان آذر در سال ۱۳۹۵ به ویژه در نیمه دوم امسال، پیشرفت های حاصله در بخش حفاری و سطح الارض را مناسب توصیف کرد.

به گفته محمدی، نفت تولیدی از میدان مشترک آذر با استفاده از ۱۲۹ کیلومتر خط لوله ۱۶ اینچ به تاسیسات بهره برداری دهلران منتقل می شود و فاز دوم برنامه تولید زودهنگام پروژه میدان نفتی آذر، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ با تولیدی شدن ۸ حلقه چاه و افزایش تولید به ۳۰ هزار بشکه نفت در روز محقق می شود.

به گفته وی، با برنامه ریزی های انجام شده آبان ماه ۱۳۹۷ شاهد تحقق تولید ۶۵ هزار بشکه نفت از میدان مشترک آذر با عراق که از آن با عنوان پیچیده ترین و سخت ترین سازند زمین شناسی ایران نام می برند، خواهیم بود.  

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت اعلام کرد: در طرح توسعه میدان مشترک آذر، تجربیات بسیار ارزشمندی در حوزه اسیدکاری و بالاخص شکافت اسیدی کسب کردیم که این تجربیات می تواند در اجرای فاز دوم این پروژه و در نهایت دستیابی به تولید صیانتی این طرح استفاده شود.

به گزارش شرکت ملی نفت ایران، میدان نفتی آذر در نزدیکی شهر مهران و در بلوک اکتشافی اناران قرار دارد که در سال ۱۳۸۵ کشف شد. این میدان در نقطه صقر مرزی قرار دارد و از جهت ساختار یکی از پیچیده ترین میدان های نفتی ایران است.
  
توسعه این میدان زیر نظر شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) به عنوان کارفرما و کنسرسیومی داخلی در حال اجراست.
کد خبر 276037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =