تحقق برنامه تولید تکلیفی شرکت‎های نفت و گاز کارون و آغاجاری

برنامه تولید تکلیفی شرکت بهره‎برداری نفت و گاز آغاجاری و شرکت بهره‎برداری نفت و گاز کارون در سال 95 به ترتیب 103 درصد و 99 درصد محقق شده است.

به گزارش شانا، ابراهیم پیرامون، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در نشست پیش بینی بهره‎دهی چاه‎های نفت و گاز از تحقق 103 درصدی برنامه تولید تکلیفی نفت در این شرکت خبر داد و گفت: امسال برنامه تولید نفتا در این شرکت به میزان 80 درصد، مایعات گازی 82.8 درصد و گاز سبک تولیدی به میزان حدود 78.8 درصد محقق شده است.

پیرامون ادامه داد: انجام اصلاحیه و تامین گاز سوخت واحد بهره برداری، نمک‎زدایی و ایستگاه تقویت فشار مارون 2، همچنین راه‎اندازی طرح کوتاه‎مدت جداسازی نفت شیرین و نمکی در واحد رامشیر به منظور افزایش ظرفیت این واحد به بیش از 50 هزار بشکه در روز از جمله اقدامات صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: طراحی، ساخت و راه اندازی سومین دستگاه فرآورش سیار نفت خام، مشبک کاری 2 حلقه چاه جهت انجام عملیات فراز آوری طبیعی، تعمیرات اساسی 6 ایستگاه تقویت فشار گاز و نیز انجام عملیات ضخامت سنجی خطوط لوله به میزان 2 هزار و 766 متر مربع از دیگر اقدامات انجام شده توسط این شرکت در سال 95 به شمار می رود.

افزایش 250 هزار بشکه ای متوسط تولید روزانه نفت و گاز کارون

محسن دهانزاده، مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون نیز در نشست پیش بینی بهره دهی چاه های نفت و گاز این شرکت از تحقق حدود 99 درصدی برنامه تولید نفت خام در سال 95 خبر داد و گفت: میانگین تولید روزانه شرکت نفت و گاز کارون که در سال 94 حدود 780 هزار بشکه بود، امسال به بیش از یک میلیون و 34 هزار بشکه رسیده است.

وی افزود: برنامه افزایش تولید شرکت بهره‎برداری نفت و گاز کارون در بخش چاه‎های توسعه ای، تعمیری و ترمیمی با افزایش بیش از 200 هزار بشکه ای در روز، 151.2 درصد محقق شده است.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز کارون با بیان این‌که در این مدت 160 حلقه از چاه‌های نفت این شرکت توسط دستگاه لوله مغزی سیار تعمیر شده است افزود: این عملیات با صرف بیش از هزار دکل- روز عملیات صورت گرفته که این میزان  55 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می دهد.

وی وجه تمایز شرکت بهره‎برداری نفت و گاز کارون با دیگر شرکت‌های بهره‎بردار را همجواری بیش از 60 درصد چاه‌ها و تأسیسات این شرکت با کلانشهر اهواز، رودخانه کارون، تالاب‌ها، نهرها و جاده های اصلی کشور دانست و خاطر نشان کرد: صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست از مهمترین اولویت‌های این شرکت است که در همین راستا از طریق راهبری 113 مورد عملیات توسط دستگاه فرآورش سیار نفت (MOT) در سال 95  از سوزانده شدن بیش از 110 هزار بشکه نفت خام جلوگیری شد که این مهم یکی از عمده ترین اقدات صورت گرفته در راستای اهتمام به رعایت الزامات زیست محیطی بوده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون ارتقای شاخص های ایمنی را یکی از مهمترین دستاوردهای شرکت کارون در سال 95 دانست و افزود: نرخ حوادث پرسنلی در سال 95 نسبت به سال پیش و علی رغم بازگشت به سقف تولید و افزایش حجم کار در بخش های مختلف عملیاتی، 98 درصد کاهش داشته که در نوع خود دستاوردی شگرف در حوزه ایمنی محیط کار قلمداد شده و نشان از نهادینه شدن فرهنگ ایمنی در این شرکت دارد.

کد خبر 276046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =