حال تالاب هورالعظیم خوب است

شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) با اشاره به همکاری مستمر این شرکت با اداره محیط زیست استان خوزستان، اعلام کرد: تاکنون حدود۷۰ درصد از حوضچه های شماره ۵،۴،۳،۲،۱ تالاب هورالعظیم آبگیری شده است‌.

به گزارش شانا، کوروش رضازاده، سرپرست مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت متن در این زمینه گفت: شرکت متن به‎طور مستمر در حفظ و نگهداشت دریچه ها نهایت همکاری را با اداره محیط زیست استان خوزستان داشته است.

وی از طراحی و احداث محل دفن کنده های حفاری با رعایت کامل اصول مهندسی و زیست محیطی خبر داد و گفت: راه‎اندازی تصفیه خانه پساب بهداشتی و رفع کلیه موانع آبگیر در محدوده طرح ها و همچنین احداث کالورت های جدید صورت گرفته است.

رضازاده با اشاره به اینکه آبگیری تالاب و بازگشایی دریچه حوضچه های شماره ۴و ۵ با هماهنگی اداره کل محیط زیست استان خوزستان انجام شده است، تصریح کرد: پاکسازی گودال های سوخت مجاور دکل های حفاری در آبان ماه ۹۵ با نظارت مستقیم اداره کل محیط زیست استان به منظور جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی در حوزه تالاب ها انجام شده و همچنین جلوگیری از سوزاندن ۳۵ هزار بشکه نفت خام در طرح آزادگان جنوبی از دیگر اقدامات زیست محیطی انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: پوشش گیاهی تالاب و کاشت نهال و ایجاد فضای سبز در مجموع به میزان بیش از 42 هکتار در منطقه غرب کارون انجام شده است.

کد خبر 276051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =