تصویب3 اولویت مهم برای بانوان صنعت نفت

با نظر مثبت وزیر نفت و تصویب شورای تدوین مقررات اداری صنعت نفت، سه مصوبه مهم در امور بانوان به سرانجام رسید.

فاطمه تندگویان، مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران از مصوبات جدید در صنعت نفت خبر داد و گفت: به مناسبت روز بزرگداشت مقام زن و مادر و با حمایت‎های جدی وزیر نفت، سه مصوبه مختص بانوان شاغل رسمی در شورای تدوین مقررات اداری صنعت نفت نهایی شده است.

وی افزود: کاهش ساعت کاری بانوان دارای فرزند زیر ۶ سال، پرداخت مستمری پس از فوت بانوان شاغل در صنعت نفت و پرداخت حق عائله مندی زنان مجرد، از مصوبات جدید شورای تدوین مقررات اداری صنعت نفت است که به زودی ابلاغ می شود.

تندگویان توضیح داد: در گذشته به دلیل وجود ابهامات قانونی، مستمری پس از فوت بانوان شاغل در صنعت نفت پرداخت نمی شد که با شفاف سازی صورت گرفته در خصوص مصوبات قانونی، پرداخت این مستمری در شورای تدوین مقررات اداری تصویب شد و به زودی اجرایی می شود.

مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده کاهش ساعت کاری بانوان دارای فرزند زیر ۶ سال را قطعی دانست و گفت: با مصوبه امروز شورای تدوین مقررات اداری، ساعت کاری بانوان شاغل حوزه های ستادی و اداری دارای فرزند زیر شش سال ۸ ساعت در هفته کاهش خواهد یافت.

به گزارش شرکت ملی نفت ایران، تندگویان تاکید کرد: در مناطق عملیاتی و نیروهای شیفت کاری به دلیل تهدید شغلی که در صورت کاهش ساعات کاری متوجه این بانوان می شود، مصوبه کاهش ساعات اداری اعمال نخواهد شد؛ اما برای این دسته از بانوان شاغل تمهیدات دیگری در نظر گرفته شده است که پس از تصویب اعلام می شود.

وی پرداخت حق عائله مندی زنان مجرد و یا متاهلینی که همسران آن ها وجه را دریافت نمی کنند را آخرین عیدی صنعت نفت به بانوان دانست و تصریح کرد: با رفع ابهامات قانونی، پرداخت حق عائله مندی این دسته از بانوان تصویب شده و پس از طرح در شورای اداری استخدامی پرداخت خواهد شد.

کد خبر 276080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =