مقاصد صادراتی پتروشیمی تخت جمشید پارس افزایش می یابد

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تخت جمشید پارس از افزایش مقاصد صادراتی پتروشیمی تخت جمشید پارس خبر داد و گفت: محصول این مجتمع هم اکنون به ترکیه، چین، افغانستان، پاکستان، آذربایجان، یونان و هند صادر می شود.

به گزارش شانا، محمدرضا اخوان با بیان این مطلب، اظهار کرد: ساخت این مجتمع با هدف تولید انواع محصولات پلی استایرن در مدت ١٨ ماه از اواخر زمستان 93 آغاز شده و حدود 6 ماه پیش به بهره برداری و هم اکنون به تولید رسیده است.

 وی با اشاره به این که محصول تولیدی پتروشیمی پارس در ایران دارای بهترین کیفیت است، افزود: محصول این واحد به ترکیه، چین، افغانستان، پاکستان، آذربایجان، یونان و هند صادر شده است.

اخوان، میزان سرمایه گذاری در پتروشیمی تخت جمشید پارس را معادل 60 میلیون دلار با ظرفیت تولید 65 هزار تن پلی استایرن در سال عنوان کرد و افزود: این پتروشیمی تا کنون10 هزار و 700 تن فروش داشته که از این میزان حدود  3800 تن صادرات و 6800 هزار تن فروش داخلی بوده است.

به گفته وی، 64 درصد تولیدات پتروشیمی تخت جمشید به فروش داخلی و 36 درصد نیز صادر شده است.

مدیرعامل پتروشیمی تخت جمشید تصریح کرد: در فرآیند ساخت و راه اندازی واحد پلی استایرن این مجتمع، توان و ساخت داخل بیشترین سهم را داشته است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تخت جمشید پارس با اشاره به این که این مجتمع هم اکنون با بیش از 50 درصد ظرفیت اسمی در سرویس است، گفت: این مجتمع تا سال آینده به تولید 100 درصدی ظرفیت اسمی خواهد رسید.

پلی استایرن، یکی از رایج ترین رزین‌های تجاری ترموپلاستیک و آمورف با محدوده وسیعی از خواص فیزیکی و مکانیکی است که قیمت جذاب آن، نظر تولیدکنندگان گسترده ای از اقلام را به خود جلب می‌ کند. این ماده به صورت گرانول‌های استوانه‌ای شکل (یا دانه‌های کروی پلی استایرن انبساطی) تولید می‌شود.

کد خبر 276084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =