صادرات 430 هزار تن محصول پتروشیمی مروارید به چین و هند

رئیس مجتمع پتروشیمی مروارید از صادرات 430 هزارتن MEG پتروشیمی مروارید به چین و هند خبر داد.

به گزارش شانا، حمیدرضا افتخار در جمع خبرنگاران با اشاره به آمادگی طرح MEG پتروشیمی برای افتتاح اظهار کرد: این طرح با ظرفیت تولید سالانه 500 هزار تن در دی ماه سال 94 به پایان رسید و راه اندازی شد.

وی هزینه سرمایه گذاری طرح MEG پتروشیمی مروارید را 1250 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: 172 میلیون یورو فاینانس و حدود 500 میلیارد تومان نیز هزینه های ریالی این طرح است.

رئیس مجتمع پتروشیمی مروارید با بیان این که این طرح در زمینی به مساحت 5.4 هکتار انجام شده است، ادامه داد: 7500 نفرساعت کار بدون حادثه در این پروژه صورت گرفته است.

افتخار به تولید بیش از 450 هزارتن محصول در پتروشیمی مروارید اشاره و تصریح کرد: حدود 430 هزار تن محصول به کشورهای چین و هند صادر و 20 هزار تن در داخل مصرف شده است.

وی واحد MEG پتروشیمی مروارید را بزرگترین واحد در کشور دانست و گفت: 90 درصد از تجهیزات ثابت این طرح در داخل ساخته شده است.

رئیس مجتمع پتروشیمی مروارید با اشاره به این که مجتمع تحت لیسانس شل هلند است، افزود: رشد مصرف جهانی این محصول 6 تا هفت درصد پیش بینی شده که افزایش ظرفیت این واحد آینده خوبی به دنبال خواهد داشت.

محصولات تولیدی واحد MEG پتروشیمی مروارید شامل منو اتیلن گلایکول (MEG) دی اتیلن گلایکول (DEG) و تری اتیلن گلایکول (TEG) است.

کد خبر 276113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =