ایران و روسیه سرمایه گذاری‌های بزرگی را در بخش نفت و گاز آغاز کرده‌اند

رئیس جمهوری گفت: امروز پروژه‌های بزرگی در عرصه‌های نفت و گاز با زمان اجرای بلندمدت و حجم قابل توجه، بین 2 کشور ایران و روسیه یا در حال اجراست یا در مرحله تفاهم و مذاکره برای آغاز اجرا قرار دارد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، شامگاه (سه‌شنبه، هشتم فروردین ماه) هنگام بازگشت از سفر رسمی 2 روزه به روسیه، در فرودگاه وونکووا در گفت‌وگو با خبرنگاران در ارزیابی این سفر گفت: ایران و روسیه وارد فاز نوینی در روابط خود شده‌اند، امروز پروژه‌های بزرگی در عرصه‌های نفت و گاز با زمان اجرای بلندمدت و حجم سرمایه‌ گذاری قابل توجه بین 2 کشور یا در حال اجراست یا در مرحله تفاهم و مذاکره برای آغاز اجرا قرار دارد.

وی افزود: درباره رژیم حقوقی دریای خزر نیز مذاکرات خوبی داشتیم، نظرات ایران و روسیه در این موضوع بهم نزدیک است، البته باید پنج کشور ساحلی درباره دریای خزر تصمیم بگیرند.

روحانی با بیان این که در مجموع سفر بسیار خوبی داشتیم و توانستیم زمینه‌های گسترش روابط را مرور کنیم، عنوان کرد: ظرفیت‌های زیادی برای توسعه روابط ایران و روسیه وجود دارد و 2 دولت برای گسترش این روابط با توجه به ظرفیت‌های خوبی که دارند، اراده سیاسی لازم را نیز دارند، در مسایل دو و سه جانبه با روسیه و کشورهای ثالث همکاری‌های خوبی داریم و این می‌تواند آینده بهتری را برای منطقه رقم بزند.

به گزارش شانا، دکتر روحانی در  جریان سفر به مسکو، با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری و  دیمیتری مدودوف، نخست وزیر روسیه، دیدار و درباره مهمترین مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفت‎و‎گو و تبادل نظر کرد.

در جریان ملاقات روحانی و پوتین در مسکو سند همکاری میان مقام‌های ارشد دو کشور در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، قضایی و حقوقی و علمی و فرهنگی امضا شد.

در همین حال یادداشت تفاهم همکاری میان شرکت ملی نفت ایران و هلدینگ زمین شناسی روسیه (روس گیالوگیا) و همچنین یادداشت تفاهم همکاری میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت گازپروم روسیه در زمینه گاز، دیروز در حضور رؤسای جمهوری ایران و روسیه امضا شد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران شامگاه (سه‌شنبه، هشتم فروردین ماه) به وقت محلی پس از سفری رسمی و 2 روزه، مسکو را به مقصد تهران ترک کرد.

کد خبر 276174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =