افتتاح فازهای پارس جنوبی پاسخی قاطع به منتقدان برجام است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: افتتاح فازهای پارس جنوبی ازسوی کارشناسان و نیروهای داخلی پاسخ مناسبی برای برخی افراد در داخل و خارج از کشور است که عنوان می‌کردند اجرایی شدن برجام در دولت تدبیر و امید نتیجه و ثمره‌ای برای کشور نداشته است.

به گزارش شانا، اسدالله قره خانی به طرح توسعه فازهای ١٨و ١٧، فاز ١٩، فازهای 20 و 21، طرح برداشت نفت خام از لایه نفتی و همچنین چهار طرح صنعت پتروشیمی که فردا (یکشنبه، 27 فروردین ماه) با حضور رئیس جمهوری افتتاح می‌شود اشاره کرد و گفت: افتتاح فازهای مختلف پارس جنوبی به‎واسطه آن‎که یک میدان مشترک با کشور همسایه جنوبی یعنی قطر است، برای ایران اهمیت بسیاری دارد.

وی افزود: فازهای پارس جنوبی که به همت کارشناسان و نیروهای داخلی توسعه داده شده است، پاسخی مناسب برای برخی افراد در داخل و خارج از کشور است که عنوان می‌کردند اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در دولت تدبیر و امید نتیجه و ثمره‌ای برای کشور نداشته است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان این‌که مردم بدانند مدیران صنعت نفت کشور بویژه در این دولت کارهای بزرگی انجام داده‌اند، تصریح کرد: بدون تردید افتتاح فازهای پارس جنوبی درآمدزایی، افزایش اشتغال و همچنین افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی را برای ایران به دنبال خواهد داشت.

به گزارش شانا، طرح توسعه فازهای ١٨و ١٧، فاز ١٩، فازهای 20 و 21، برداشت نفت خام از لایه نفتی پارس جنوبی و همچنین چهار طرح صنعت پتروشیمی فردا با حضور دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، مقام‎های بلندپایه و مسئولان کشور به طور رسمی افتتاح می‌شود.

کد خبر 276285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =