افتتاح همزمان 6 فاز پارس جنوبی رویدادی تاریخی برای صنعت نفت ایران است

نماینده عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت یازدهم کارهای عظیم و بزرگی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی کشور انجام شده، اما افتتاح همزمان پنج فاز پارس جنوبی در این دولت رویدادی بزرگ و تاریخی برای صنعت نفت کشور محسوب می‌شود.

به گزارش شانا، سکینه الماسی به افتتاح فازهای پارس جنوبی با حضور رئیس جمهوری اشاره کرد و گفت: افتتاح همزمان 6 فاز پارس جنوبی و همچنین چهار طرح پتروشیمی، رویدادی بزرگ و تاریخی برای صنعت نفت کشور است.

وی افزود: در حالی که کشور قطر در میدان‌های مشترک نفت و گاز، برداشت بیشتری از ایران داشته است، افتتاح و بهره‌برداری از فازهای پارس جنوبی در شرایط کنونی دستاوردی بزرگ در حوزه نفت و گاز برای ایران به شمار می‎آید.

نماینده کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس عنوان کرد: فازهای مختلف پارس جنوبی که فردا (یکشنبه، 27 فروردین‌ماه) توسط رئیس جمهوری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد توسط کارشناسان و نیروهای بومی تکمیل شده که این مهم افتخاری ملی برای ایرانیان است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دولت یازدهم و با تلاش و کوشش مدیران صنعت نفت و شخص وزیر، کارهای عظیم و بزرگی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی کشور انجام شده که ستودنی است.

به گزارش شانا، طرح توسعه فازهای ١٨و ١٧، فاز ١٩، فازهای ٢٠ و ٢١، برداشت نفت خام از لایه نفتی پارس جنوبی و همچنین چهار طرح صنعت پتروشیمی فردا با حضور دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، مقام‎های بلندپایه و مسئولان کشور به طور رسمی افتتاح می‌شود.

کد خبر 276286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =