واحد تبدیل کاتالیستی جنوبی پالایشگاه تهران تعمیر اساسی می‎شود

تعمیرات اساسی واحد تبدیل کاتالیستی جنوبی (CRU) شرکت پالایش نفت تهران از 22 فروردین ماه آغاز شد.

محمد قربان فیض آبادی، رئیس طرح و برنامه ریزی تعمیرات شرکت پالایش نفت تهران گفت: با هدف نگهداشت و افزایش ایمنی واحدها و همچنین بهبود کیفیت تولید، تعمیرات اساسی واحد تبدیل کاتالیستی(CRU) از 23 فروردین ماه سال جاری به مدت 17 روز شروع شده است.

وی افزود: علاوه بر تعمیرات اساسی این واحد، نصب فن هوایی جدید E-202 با کلیه متعلقات آن و اصلاح مسیر ورودی فن هوایی E-252 در دستور کار قرار دارد.

رئیس طرح و برنامه ریزی تعمیرات شرکت پالایش نفت تهران تصریح کرد: در این تعمیرات اساسی حدود 350 نفر از نیروهای پیمانکاری در قالب سه شرکت پیمانکاری تعمیرات در جهت اجرای دستور کارهای بازرسی فنی جذب شده‌اند.

فیض آبادی تاکید کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت این واحد با برنامه ریزی‎های صورت گرفته و متمرکز کردن نیروهای کیفی تلاش می‎کنیم زمان انجام تعمیرات اساسی را با نظارت دستگاه نظارت و ایمنی به حداقل ممکن کاهش دهیم.

واحد تبدیل کاتالیستی جنوبی با ظرفیت 16 هزار بشکه در روز برای بالابردن درجه آرام سوزی بنزین خام به منظور تولید بنزین موتور به کار گرفته می شود، به این ترتیب که نفتای سنگین حاصل از واحدهای تقطیر و آیزوماکس از این واحد دو قسمتی عبور کرده، مشتقات گوگردی و ازت دار در قسمت یونیفاینر جدا شده و تبدیل هیدرو کربن‎های پارافینی به حلقوی در قسمت پلاتفرمر تحت فشار و دمای بالابر روی سطح کاتالیست پلاتین و رنیوم انجام پذیرفته و بنزین با درجه آرام سوزی بالا تولید می‎شود.

کد خبر 276312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =