بازتاب بزرگترین افتتاح گازی تاریخ ایران در رسانه های جهان

افتتاح فازهای 17 تا 21 پارس جنوبی بازتابی گسترده در رسانه های بین المللی داشت.

به گزارش شانا، شبکه های تلوزیونی، خبرگزاری ها و روزنامه های مهم جهان، افتتاح فازهای 17 تا 21 پارس جنوبی را به شکلی گسترده مورد توجه قرار دادند.

شبکه های فاکس نیوز، بلومبرگ و ای بی سی نیوز، خبرگزاری های رویترز، آسوشیتد پرس و فرانس پرس، و روزنامه هایی همچون واشینگتن پست، گاردین، دیلی تلگراف و گالف نیوز، از جمله مهمترین رسانه هایی بودند که اخبار این رویداد را منعکس کردند.

خبرگزاری آسوشیتد پرس در گزارشی، دو برابر شدن تولید گاز ایران از میدان پارس جنوبی در چهار سال گذشته را مورد توجه قرار داد. گزارش این خبرگزاری در شبکه های فاکس نیوز و ای بی سی نیوز، روزنامه های دیلی تلگراف، واشینگتن پست، دیلی میل و هرالد تریبون و پایگاه اینترنتی یاهو فاینانس، منتشر شد.

فرانس پرس نیز در گزارشی با اشاره به افتتاح پنج فاز پارس جنوبی که نتیجه 20 میلیارد دلار سرمایه گذاری است، سخنان دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور و بیژن زنگنه، وزیر نفت، را پوشش داد. روزنامه های بیزنس استاندارد، گالف نیوز، عرب نیوز، دیلی استار و کویت تایمز و پایگاه اینترنتی مانی کنترل از جمله رسانه هایی بودند که گزارش فرانس پرس را باز نشر کردند.

خبرگزاری رویترز نیز با اشاره به افزوده شدن 150 میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید روزانه گاز ایران، اعلام کرد پس از این رویداد برداشت جمهوری اسلامی از میدان پارس جنوبی با قطر برابر می شود. گزارش رویترز نیز در بسیاری از رسانه های دیگر بازتاب یافت.

شبکه بلومبرگ نیز در گزارش خود درباره این رویداد، این نکته را یاد آور شد که افتتاح پروژه های مهم انرژی در پارس جنوبی در شرایطی محقق می شود که دانلد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، رجزخوانی های ضد ایرانی خود را ادامه می دهد.

خبرگزاری شینهوا از چین، خبرگزاری ترند و روزنامه آذرنیوز از جمهوری آذربایجان و خبرگزاری پی تی آی از هندوستان، در کنار ده ها شبکه تلوزیونی و پایگاه خبری دیگر، از دیگر رسانه هایی بودند که افتتاح پروژه های پارس جنوبی را مورد توجه قرار دادند.

کد خبر 276330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =