شاخص‎های عملکرد شرکت پایانه‎های نفتی در سال 95 تشریح شد

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران، شاخص‎های عملکرد این شرکت را در سال 95 برشمرد و از توپکرانی سه خط لوله زیردریایی اصلی صادرات نفت خام پس از ربع قرن در این شرکت به عنوان یکی از برجسته ترین این اقدام‌ها نام برد.

به گزارش شانا، سید پیروز موسوی گفت: پارسال با تفکر عملیاتی و تلاش کارکنان پایانه های نفتی ایران، سه خط لوله زیردریایی اصلی صادراتی نفت خام کشور در حدفاصل بندرگناوه و جزیره خارک توپکرانی شد.

وی گفت: در شرایط بین‎المللی سال‎های تحریم که با کاهش صادرات نفت خام روبه‎رو بودیم، شرکت پایانه های نفتی ایران با یک تفکر راهبردی، برنامه ریزی های عملیاتی و استراتژیک را برای دوران پسا تحریم تدوین و اجرایی کرد.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران ادامه داد: در این زمینه با تلاش کارکنان شرکت پایانه های نفتی ایران و متخصصان داخلی، تجهیزات و تاسیسات راهبردی این شرکت توسعه داده و روزآمد شد. این مهم سبب شد تا آمادگی لازم برای افزایش صادرات نفت خام در پسابرجام به طور کامل فراهم شود.

وی تصریح کرد: در نتیجه این عملکرد، در سال 95 با افزایش صادرات نفت خام و میعانات گازی به میزان قابل توجه نسبت به سال 93 و  94 موجه شدیم.

موسوی با بیان این‌که محوریت و تمرکز فعالیت‎های شرکت پایانه های نفتی ایران همواره بر اقتصاد مقاومتی بوده است، گفت: همه فعالیت‌های انجام شده در حالی است که این شرکت در چارچوب اقتصاد مقاومتی از ساخت داخل قطعات مهم و مورد نیاز که حاصل آن میلیاردها ریال صرفه جویی در منابع داخلی است نیز غافل نبوده است.

موسوی با اشاره به فعالیت های شرکت پایانه های نفتی ایران در سال 95 گفت: تخلیه و جداسازی و تعویض اسلاپ تانک پهلوگاه‎های اسلکه‎های پایانه نفتی خارگ، بازرسی و تعمیرات اساسی مخازن ذخیره سازی پایانه های نفتی خارک و نکا و انجام عملیات رسوب‎زدایی 2 مخزن یک میلیون بشکه ای با به‌کارگیری تجارب عملیاتی کارشناسان داخلی و با استفاده از یک روش ابتکاری از دیگر فعالیت‌های این شرکت در سال 95 بوده است.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران یادآور شد: مدیریت و انجام اختلاط‎های برنامه شده نفت خام فروزان با نفت خام سنگین و همچنین در برخی از موارد اختلاط نفت خام سبک در نفت خام فروزان با حفظ کیفیت نفت خام صادراتی و برنامه ریزی و اجرای فعالیت های مربوط به جداسازی مخازن با هدف کنترل و کاهش آب همراه نفت در محموله‎های صادراتی از جمله دستاوردهای مهم این شرکت در سال 95 بوده است.

وی اظهار کرد: این درحالی است که در سال 95 رکورد بالاترین میزان صدور نفت خام، فرآورده های نفتی و میعانات گازی به میزان بیش از هفت میلیون بشکه در 24 ساعت به عنوان یک افتخار برای صنعت نفت کشور ثبت شده است.

کد خبر 276332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =