افتتاح فازهای پارس جنوبی بزرگترین رویداد تاریخ صنعت نفت ایران است

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: افتتاح فازهای پارس جنوبی اقدام مثبت و بزرگی در کشور بود، دیروز یکی از بزرگترین پروژه‌ها در تاریخ ایران به بهره‌برداری رسید که امیدواریم آثار پربرکتی برای مردم منطقه و کل ایران به همراه داشته باشد.

به گزارش شانا، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امورخارجه، امروز (دوشنبه، 28 فروردین‌ماه) در نشستی خبری و در پاسخ به این سوال که روز گذشته شاهد حضور وزیر امور خارجه در افتتاح پروژه‌های پارس جنوبی بودیم و برخی رسانه‌ها مدعی تبلیغاتی بودن آن شدند، نظر وزارت خارجه در این باره چیست، گفت: این بستگی به نگاه رسانه‌ها دارد که هر نوع سازندگی، تولید و اقدامی که در هر جای دنیا اتفاق می‌افتد به آن رنگ و بوی تبلیغاتی دهند.

وی افزود: واقعیت این است که روز گذشته اقدام مثبت و بزرگی در کشور اتفاق افتاد و یکی از بزرگترین پروژه‌ها در تاریخ ایران به بهره‌برداری رسید که امیدواریم آثار پربرکتی برای مردم آن منطقه و کل ایران به همراه داشته باشد و ما را در حوزه اقتصادی در جایگاه بلندتری قرار دهد.

قاسمی در ادامه به موضوع پول‌های بلوکه شده ایران در عمان اشاره و تصریح کرد: طی ماه‌های گذشته رایزنی‌هایی میان ایران و عمان برای بازگرداندن پول‌های مسدود شده ایران صورت گرفته و تفاهم‌های حاصل شده است.

 

 

کد خبر 276334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =