دولت پرونده طلب وزارت نفت از بابک زنجانی را دنبال می‌کند

سخنگوی دولت با بیان این که دولت همچنان پرونده طلب وزارت نفت از بابک زنجانی را دنبال می‌کند، گفت: برگشت اموال بیت‌المال یک حق ملی است و نباید آن را به عمر این دولت گره بزنیم.

به گزارش شانا، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، امروز (سه‌شنبه، 29 فروردین ماه) در نشست خبری با خبرنگاران گفت: آنچه مبنای اصلی پول برای دولت است میزان درآمد نفتی خواهد بود، در سال 92 نرخ برابری ریال و دلار 2 برابر شده بود، در چهار سالی که دولت یازدهم مشغول فعالیت بود قیمت نفت از رقم 104 دلار برای هر بشکه در سال 92، به 44 دلار برای هر بشکه در سال 95 رسید.

وی افزود: در دوره چهار ساله دولت یازدهم درآمد حاصل از فروش نفت 157 میلیارد دلار بود، در حالی که در چهار سال پیش یعنی از سال 88 تا 91 حجم درآمد 251 میلیارد دلار بود یعنی درآمد دولت  100 میلیارد دلار کاهش یافته است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: بنای دولت در چهار سال گذشته این نبود و نیست که بیایید هر روز جامعه را متشنج کند و بگم بگم راه بیندازد، کاغذ دربیاورد و نشان دهد.

انتشار اطلاعات فنی پارس جنوبی قابل تعقیب است

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره این‌که شرکت فرانسوی توتال بخشی از اطلاعات فاز 11 میدان گازی مشترک پارس جنوبی را در اختیار کشور قطر قرار داده است، دولت چه اقدامی در این باره انجام خواهد داد، گفت: ما پیش از امضای قراردادها، پیش نویس و چارچوب قراردادهای جدید نفتی را تصویب کردیم و در کارگروه‌های مختلف نیز بررسی شد.

وی عنوان کرد: در قواعد یاد شده در قراردادهای جدید نفتی عنوان شده است که اگر برخی مفاد و اطلاعات فنی قراردادها منتشر شود و کشوری از چارچوب قراردادهای نفتی عدول کند، ایران می‌تواند پیگرد قانونی مورد نظر را انجام دهد، بنابراین موضوع قابل تعقیب است و ما نیز پیگرد حقوقی خواهیم داشت.

نوبخت در ادامه با اشاره به برخی انتقادها که می‌گویند پروژه‌های افتتاحی دولت، مربوط به دولت گذشته است، گفت: زمانی که دولت یازدهم روی کارآمد با 2 هزار و 46 طرح ناتمام رو‌به‌رو شد که می‌توانستیم بگوییم این طرح‌ها به ما ارتباطی ندارد و طرح‌های جدیدی را ارائه کنیم، اما انصاف نبود که این اقدام را انجام دهیم، از این رو  از استاندار و مجمع نمایندگان استان‌ها سوال کردیم که کدام یک از طرح‌ها، اولویت‌دار است و آن را در دستور کار قرار دادیم، اما از این نظر به دولت ظلم شد، زیرا بر اساس منافع ملی اقدام کردیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسش دیگری درباره برنامه دولت برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی گفت: دولت هیچ برنامه‌ای برای این‌که منابع مورد نیاز خود را از طریق افزایش حامل‌های انرژی تامین کند، ندارد.

دولت پرونده طلب وزارت نفت از بابک زنجانی را دنبال می‌کند

وی در پاسخ به پرسشی در این باره که بیژن زنگنه، وزیر نفت در پارس جنوبی اعلام کرد که بابک زنجانی پول ما را خورد و پس نداد؛ دولت چه تلاشی برای بازگشت اموال بیت‌المال انجام داده است، تصریح کرد: دولت همچنان این پرونده را دنبال می‌کند، البته قوه قضاییه نیز در این باره همکاری‌های لازم را انجام داده است.

نوبخت افزود: همه مطالبات ما در این پرونده پرداخت نشده است، امیدواریم پیش از اجرای حکم این متهم، اموال بیت‌المال برگردانده شود.

سخنگوی دولت با بیان این‌که شخص وزیر نفت در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تلاش‌های بسیاری در این باره انجام داده است که از وی تشکر می‌کنیم، ادامه داد: برگشت اموال بیت‌المال یک حق ملی است و نباید آن را به عمر این دولت گره بزنیم.

کد خبر 276352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =