۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷
  • کد خبر: 276359
توسعه پایدار در گرو مدیریت دانش است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: توسعه پایدار، خلق ارزش افزوده و رقابت در بازارهای جهانی مستلزم ایجاد مدیریت دانش است.

به گزارش شانا، مرضیه شاهدایی بعدازظهر امروز (سه شنبه، 29 فروردین ماه) در آیین رونمایی از طرح جامع مدیریت دانش شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: ایجاد تحولی جهانی در صنعت و دگرگونی کسب و کار در قرن کنونی، نیاز به تعریف مدیریت دانش در سازمان ها را ضروری کرده است.

وی افزود: ایجاد مدیریت دانش برای حفظ و افزایش بهره وری در سازمان ها، نیروی انسانی را تأثیرگذارترین بخش برای تحقق این اهداف عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی هدف از تعریف مدیریت دانش را نظام مند ساختن اطلاعات و اندوخته های علمی در سازمان دانست و گفت: به عبارتی دیگر، این مدیریت، سازماندهی ذهن ها و مستند سازی یافته هاست.

شاهدایی تصریح کرد: در جهان امروز، برای دستیابی به مزیت های رقابت پایدار، مدیریت دانش را در سازمان ها پایه گذاری کردند تا از منابع به صورت صحیح استفاده شود.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی به رتبه سوم ایران در جهان از نظر تربیت مهندس اشاره و تصریح کرد: از آنجا که صنعت پتروشیمی جزو 3 صنعت برتر کشور است بنابراین برای توسعه پایدار در این صنعت باید از تجربه خبرگان در این زمینه استفاده کرد تا خطاهای گذشته تکرار نشود.

وی بازنشستگی افراد خبره در صنعت پتروشیمی را انگیزه ای برای ایجاد مدیریت دانش در شرکت ملی صنایع پتروشیمی عنوان کرد و گفت: برای توسعه پایدار صنعت باید بسته های دانش ایجاد و در اختیار تمامی شرکت های مرتبط قرار داده شود.

شاهدایی با اشاره به این که در محدودیتی برای تغذیه این سامانه وجود ندارد و تجربیات تمامی کارکنان در تمام سطوح در آن آورده می شود، اظهار کرد: این تجربیان در اختیار تمام مجتمع های پتروشیمی قرار خواهد گرفت.

در خاطرات مدیران، تجارب فراوانی نهفته است

همچنین عباس شعری مقدم نیز در این مراسم تصریح کرد: نوآوری های بسیاری از سوی متخصصان ایرانی در صنعت پتروشیمی ایجاد شده است اما به دلیل عدم ثبت آنها، نامی از ایرانیان در جهان به چشم نمی خورد.

عباس شعری مقدم

 

وی ایجاد مدیریت دانش را راهکاری برای جلوگیری از دوباره کاری و صرف هزینه اضافی و همچنین ایجاد نوآوری های جدیدتر دانست و گفت: تجارب مفیدی با ارزش بسیار بالایی در 50 سال عمر صنعت پتروشیمی ایران وجود دارد که این دارایی ها جمع بندی نشده و در معرض خطر از بین رفتن هستند.

شعری مقدم با اشاره به این که دارایی های نامشهود صنعت پتروشیمی ارزش بسیار بالاتری نسبت به دارایی های مشهود مانند تجهیزات دارند، افزود: دارایی های نامشهود، تجربیات و دانش کارکنان صنعت است.

در این مراسم از تندیس مدیریت دانش شرکت ملی صنایع پتروشیمی و کتاب «مستندسازی دانش مدیران صنعت پتروشیمی» که در نخستین دوره از نیم قرن تجربه عباس شعری مقدم در این صنعت حکایت کرده است، رونمایی شد.

 

تندیس مدیریت دانش پتروشیمی
مستندات شعری مقدم

کد خبر 276359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =