دیپلماسی موفق نفتی روند نزولی قیمت نفت را متوقف کرد

وزیرامور خارجه در دومین پست نفتی خود در سه روز گذشته در اینستاگرام نوشت: پس از برجام، به لطف خدا و با تلاش مدیران و کارکنان صنعت نفت، نه تنها سهم ایران از بازار جهانی نفت باز پس گرفته شد، بلکه با دیپلماسی موفق نفتی، روند نزولی قیمت‎ها نیز متوقف شد.

به گزارش شانا، دکتر محمدجواد ظریف، در پنجمین گزارش اجرای برجام که به مجلس ارائه شد با ارائه نموداری به برجام و صادرات نفت ایران پرداخت و نوشت: این نمودار نشان‌دهنده روند کاهنده صادرات نفت ایران در سالهای قبل از برجام و شرایط کنونی صادرات در صورت به نتیجه نرسیدن توافق موقت ژنو (صادرات صفر) و یا عدم دستیابی به توافق نهایی برجام(یک میلیون بشکه در روز) است.

وی گفت: نمودار روند قیمت نفت (نقطه چین) نشان می دهد که برخلاف تصور دوستان، شروع تحریم‌های نفتی نه تنها به بالارفتن قیمت جهانی نفت نینجامید، بلکه با افزایش تولید عربستان و گرفتن سهم بازار ایران، روند نزولی قیمت نفت از همان ابتدای تحریم‌ها شروع شد.

برجام و صادرات نفت

دکتر ظریف با انتشار نموداری از وضع تولید و صادرات نفت قبل و بعد از برجام آورده است: پس از برجام، به لطف خدا و با تلاش مدیران و کارکنان صنعت نفت، نه تنها سهم ایران از بازار جهانی نفت بازپس گرفته شد، بلکه با دیپلماسی موفق نفتی، روند نزولی قیمت‌ها نیز متوقف شد.

کد خبر 276360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =