خبرهای خوشی از نتایج مطالعات جدید میدان‎های نفت و گاز در راه است

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران گفت: نتایج مطالعات شرکت‎های بین‎المللی بر روی میادین نفت و گاز کشور بیانگر افق امیدوارکننده‎ای است که پیش روی صنعت نفت قرار دارد و این نتایج می‎تواند زمینه‎ساز ارتقا بیش از پیش جایگاه کشور در حوزه انرژی در سطح جهان باشد.

به گزارش شانا، غلامرضا منوچهری امروز (چهارشنبه، 30 فروردین ماه) در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت سرمایه‌ گذاری غدیر، با اشاره به نتایج مطلوب مطالعات شرکت‎های بین‎المللی روی میدان‎های نفت و گاز کشور، گفت: خوشبختانه برنامه‎ریزی شرکت ملی نفت ایران برای امضای تفاهم‎نامه‎های همکاری با شرکت‎های داخلی و بین‎المللی از روند مطلوبی برخوردار است و این اقدام با توجه به نتایج مطلوبی که تاکنون به دنبال داشته، در حال ثمربخشی است.

وی با یادآوری این‌که مذاکرات با شرکت‎های داخلی و بین‎المللی درباره میادین نفتی و گازی ادامه دارد و ریل‎گذاری‎ها در این زمینه انجام شده است، افزود: البته به‎طور طبیعی شرکت‎های خارجی به مسائل سیاسی کشور نیز توجه دارند و این موضوع در پیشبرد مذاکرات بی تاثیر نخواهد بود.

بهره‎مندی از تجربه‎های بین‎المللی ضروری است

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران با اشاره به 11 شرکت ایرانی که از سوی وزارت نفت برای فعالیت در قالب اکتشاف و تولید دارای صلاحیت تشخیص داده شده‎اند، گفت: شرکت سرمایه گذاری غدیر از جمله این شرکت‎هاست که از حیث پشتوانه مالی نیز شرایط خوبی دارد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به این‎که شرکت‎های داخلی از همکاری و مشاوره شرکت‎های بین‎المللی نیز بهره‎مند شوند، افزود: خوشبختانه امروز چنین امکانی در کشور فراهم است و تجربیات جهانی می‎تواند نقش بسزایی در پیشبرد فرایندهای صنعت نفت ایفا کند.

منوچهری با اشاره به ضرورت استفاده صنعت نفت از دانش و تکنولوژی برتر در بخش EOR و IOR، ادامه داد: شرکت‎های ایرانی اگرچه ثابت کرده‎اند در سخت‎ترین شرایط نیز کار را به پیش می‎برند اما به‎طور کلی، ماهیت فعالیت‎های صنعت نفت به‎گونه‎ای است که به تنهایی یا بدون استفاده از تجربیات بین‎المللی معنا پیدا نمی‎کند.

شرکت‎های داخلی ثابت کردند می‎توانند

وی به فازهای پارس جنوبی که اخیرا افتتاح شدند نیز اشاره‎ای کرد و گفت: به طور نمونه، زدن چاه در میدان پرفشاری مثل پارس جنوبی کار راحتی نیست اما شرکت‎های ایرانی ثابت کردند می‎توانند و عملکرد شرکت‎هایی مثل پتروپارس در فاز 19 و اویک در فازهای 20 و 21 از این منظر قابل تحسین است؛ البته در مقابل توسعه فازهای 17 و 18 بسیار زمانبر شد.

منوچهری با اشاره به ارتباطات بین‎المللی مناسب شرکت سرمایه‎گذاری غدیر، ابراز امیدواری کرد که این شرکت بتواند در حوزه بالادست نیز همانند پایین‎دست عملکرد خوبی داشته باشد.

وی امضای قراردادهای جدید و توسعه میادین را از آن حیث که به تولید، اشتغالزایی و درآمدزایی برای کشور می‎انجامد، مصداق بارز اجرای سیاست‎های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

بر اساس این گزارش، تفاهمنامه همکاری با هدف مطالعه چهار میدان سپهر، جفیر، کیش و فاز سوم دارخوین، صبح امروز (چهارشنبه، 30 فروردین‎ماه) بین غلامرضا منوچهری، معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران و غلامرضا سلیمانی، مدیرعامل شرکت سرمایه‎گذاری غدیر امضا شد.



کد خبر 276363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =