مذاکره سرمایه‎گذاری غدیر با 12 شرکت بین‎المللی در حوزه بالادست صنعت نفت

مدیرعامل شرکت سرمایه‎گذاری غدیر با اشاره به واگذاری مطالعه چهار میدان نفت و گاز کشور به این شرکت، از مذاکره با 12 شرکت بین‎المللی در حوزه بالادست صنعت نفت خبر داد.

به گزارش شانا، غلامرضا سلیمانی، مدیرعامل شرکت سرمایه‎گذاری غدیر روز چهارشنبه (30 فروردین ماه) در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با شرکت ملی نفت ایران، با بیان این مطلب افزود: سرمایه ثبت شده این شرکت هم اکنون 20 میلیارد دلار است و 13 میلیارد یورو سرمایه گذاری نیز در دستور کار داریم که این رقم با ورود به حوزه بالادست صنعت نفت افزایش خواهد یافت.

وی یادآور شد: بدون شک از مشاوره، تجربه و منابع مالی شرکت‌های بین المللی استفاده خواهیم کرد.

سلیمانی با اشاره به عملکرد این شرکت در بخش پایین دست صنعت نفت، ادامه داد: 25 درصد فعالیت‎های بخش پتروشیمی کشور به این شرکت وابسته است و طی هفته‎های آینده از فاز سوم پتروشیمی پردیس با سرمایه گذاری هزار و 800 میلیارد تومان بهره‎برداری می شود.

وی گفت: 80 درصد اوره آمونیاک کشور به همت شرکت سرمایه‎گذاری غدیر تامین می‎شود و از این حیث ایران در منطقه جایگاه رفیعی دارد.

سلیمانی همچنین به فعالیت‎های این شرکت در بخش پالایشی اشاره کرد و افزود: سرمایه گذاری غدیر با شرکت‎های خارجی از جمله لینده آلمان، شرکت مشترک ایجاد کرده است و در بخش نیروگاهی نیز به زودی نیروگاهی خورشیدی در اصفهان افتتاح می کند.

این فعال بخش خصوصی، شرایط جهانی را برای سرمایه گذاری در ایران بسیار مناسب ارزیابی کرد و گفت: هم اکنون یک میلیارد یورو فاینانس 2 شرکت اسپانیایی تایید و پرداخت آن آغاز شده است.

بر اساس این گزارش، تفاهم‌نامه همکاری با هدف مطالعه چهار میدان سپهر، جفیر، کیش و فاز سوم دارخوین، صبح روز چهارشنبه میان غلامرضا منوچهری، معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران و غلامرضا سلیمانی، مدیرعامل شرکت سرمایه‎گذاری غدیر امضا شد.

کد خبر 276367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =