اوپک با سطح کنونی تولید نفت ایران موافقت می‎کند

وزیر نفت کویت از همکاری مطلوب ایران در برنامه کاهش عرضه اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) خبرداد و گفت: احتمال می رود در صورت تمدید توافق کاهش عرضه نفت خام، به ایران اجازه داده می‎شود، سطح تولید کنونی خود را حفظ کند.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، عصام المرزوق در حاشیه برگزاری یک کنفرانس در ابوظبی امارات عربی متحد گفت: اگر  تصمیم به تمدید توافق کاهش عرضه نفت خام برای نیمه دوم سال 2017 گرفته شود، احتمال می رود به ایران اجازه داده شود که سطح تولید خود را بدون تغییر حفظ کند.

وی افزود: من فکر می کنم اگر اعضای اوپک برنامه کاهش عرضه نفت را تمدید کنند، سطح تولید کنونی را حفظ خواهند کرد.

کویت نخستین کشوری بود که خواهان تمدید توافق کاهش تولید نفت خام برای 6 ماه دیگر شد.

وزیر نفت کویت که ریاست کمیته وزارتی نظارت بر برنامه کاهش عرضه نفت را بر عهده دارد، گفت: در حالی که شرایط تقاضای برای نفت خام بهبود می یابد قیمت‎های جهانی نفت خام افزایش خواهد یافت و شاهد کاهش سطح ذخیره سازی‎های نفت خام در نیمه دوم سال جاری میلادی خواهیم بود.

المرزوق تصریح کرد: ایران در توافق اوپک همکاری خوبی داشته است، ایران کاهش تولید نداشته است اما نسبت به آنچه درباره آن توافق شد تولید خود را افزایش نداده اند.

آژانس بین المللی انرژی 13 آوریل (24 فروردین ماه) اعلام کرد: پایبندی اعضای اوپک به توافق برای کاهش عرضه نفت خام  در ماه مارس به 104 درصد رسید، در حالی که این رقم در ماه فوریه 90 درصد بود و میزان پایبندی کشورهای غیرعضو اوپک در هر ردو ماه از 38 درصد به 64 درصد رسیده است.

براساس برآوردهای آژانس بین المللی انرژی، میانگین پایبندی اعضای اوپک در سال 2017 تاکنون 99 درصد بوده است.

در همین حال محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک و سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات گفتند: هنوز خیلی زود است که بخواهیم درباره همکاری نیجریه، لیبی و ایران در تمدید برنامه کاهش تولید نفت اعضای اوپک صحبت کنیم.

کد خبر 276381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =