برجام موتور توسعه پالایشگاه ستاره خلیج فارس را روشن کرد

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‎های نفتی از پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس به‎عنوان یکی از مهمترین ذینفعان برجام نام برد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، عباس کاظمی گفت: با اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، در مهرماه سال 95 کمپرسورها و تجهیزات اصلی این طرح وارد و نصب شد به طوری که هم اکنون فاز نخست آن بهره برداری می‎شود.

با بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس روزانه ٣٦ میلیون لیتر بنزین یورو ٤ و ۱۴ میلیون لیتر گازوئیل یورو ٥ به ظرفیت تولید فرآورده‌های نفتی کشور اضافه و ایران به صادرکننده این فرآورده بدل می‌شود.

تولید روزانه چهار میلیون لیتر گاز مایع، سه میلیون لیتر سوخت جت و ۱۳۰ تن گوگرد از دیگر محصولات این واحد پالایشی هستند و ظرفیت ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی این پالایشگاه در حدود ۱۱ میلیون بشکه است.

پالایشگاه میعانات گازی خلیج‌فارس بزرگترین پالایشگاه تولید بنزین کشور است که با بهره‌برداری کامل آن معادل، ٥٥ درصد مجموع تولید سایر پالایشگاه‌های کشور می‌تواند بنزین تولید کند تا مجموع تولید بنزین کشور به بیش از ١٠٠ میلیون لیتر در روز برسد.

ساخت این پالایشگاه با ۷۰۰ هکتار مساحت از سال ۱۳۸۵ آغاز شده است و در صورت تأمین به موقع منابع مالی فاز نخست آن تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 276479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =