پالایشگاه ستاره خلیج فارس، نماد تعامل و برادری است

رئیس جمهوری پالایشگاه ستاره خلیج فارس را نماد برادری و تعامل دانست و ابراز امیدواری کرد که ایران در آینده ای نزدیک به صادرکننده بنزین بدل شود.

به گزارش شانا، دکتر حسن روحانی امروز (یکشنبه، 10 اردیبهشت ماه) در آئین بهره برداری از فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس، ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه، روز پاسدار و روز ملی خلیج فارس، گفت: امروز که فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بهره برداری رسید از روزهای بیاد ماندنی در تاریخ کشور می شود؛ امیدواریم در آینده‌ای نزدیک فازهای دیگر نیز افتتاح شوند و تولید بنزین در این پالایشگاه از 12 میلیون لیتر به 36 میلیون لیتر برسد.

وی گفت: آنچه امروز می بینیم ثمره کار و تلاش است. به مردم قول داده بودیم که از همه توان، خرد، شور و نظرات جمعی استفاده کنیم و به این قول عمل کردیم.

هرگاه با هم بودیم، پیروز شدیم

رئیس جمهوری با بیان این‎که کارهای بزرگ بر پایه تعامل شکل می گیرد، ادامه داد: تعامل سازنده فقط در سیاست خارجی معنا پیدا نمی کند. اگر خودمان با خودمان نتوانیم تعامل کنیم و اگر نتوانیم با هم‎افزایی به ملت خدمت کنیم، قطعا در تعامل با دنیا هم موفق نخواهیم بود.

روحانی گفت: هرگاه با هم بودیم، پیروز شدیم؛ هر وقت فاصله گرفتیم روزهای سختی را گذراندیم. در دفاع مقدس هر وقت با هم بودیم، فتح المبین‎ها را آفریدیم، بیت المقدس‎ها را آفریدیم، پیروزی خرمشهر را آفریدیم و فاو را آفریدیم و هر گاه کمی از هم فاصله گرفتیم و غرور ما را گرفت، عقب افتادیم.

وی با ابراز خرسندی از تعامل سازنده‎ای که در پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس وجود داشته است، گفت: به طور مثال، اگر در این پروژه همه کار می‎کردند، اما بانک‎ها همکاری نمی‎کردند، آیا کار درست می‎شد؟ یا اگر بانک‎ها همکاری می‎کردند، اما مسئولان مربوطه همکاری نمی‎کردند. یا اگر همه با هم کار می‎کردند، اما فضایی درست نمی‎شد که اجناس مورد نیاز پروژه به کشور وارد شود، آیا کار دست می شد؟ یا اگر همه امکانات و تجهیزات بود، اما افراد دارای مسئولیت در بخش اجرایی و پیمانکاری همکاری نمی‎کردند، آیا کار درست می‎شد؟

روحانی با بیان این‎که مدیریت جهادی به معنای استفاده از تمام توان و ظرفیت‎های موجود است، افزود: هر مدیریتی که بخواهد قدرت را شقه شقه کند، ناموفق خواهد بود.

به زودی صادرکننده بنزین می‎شویم

رئیس جمهوری اظهار کرد: مقام رهبری پیشتر گفته بودند باید به روزی برسیم که گازوئیل و بنزین به کشور وارد نکنیم و ما در این دولت این افتخار را داریم که برخی از خواسته‎های ایشان را اجرایی کنیم. ما امروز صادرکننده گازوئیل هستیم و به زودی بنزین را نیز می توانیم صادر کنیم.

وی ادامه داد: زمانی که تورم را از 45 درصد به حدود 20 و سپس به 15 درصد رساندیم، ایشان فرمودند کار بزرگی شده است، اما باید تورم یک رقمی شود؛ من در پایان جلسه به ایشان گفتم که تا پایان دولت، تورم یک رقمی می شود والحمدلله توانستیم قبل از آن موعد در سال 95 به این هدف برسیم.

همه باید از دولت منتخب مردم حمایت کنیم

روحانی گفت: مردم آروزهای فراوانی داشتند که انقلاب و دفاع مقدس را به ثمر رساندند و در زمان تحریم صبر کردند و امروز همچنان پرشور در صحنه اند.

وی با بیان این‎که ملت اقدام‎های ارزشمندی انجام داده اند، افزود: دولت هم نمایندگان منتخب مردم تشکیل می دهند و اگر رقابتی هم در زمان انتخابات وجود دارد، پس از انتخاب مردم و آغاز به کار دولت جدید، دیگر به پایان می رسد و آنگاه همه باید با هم به دولت منتخب کمک کنند.

رئیس دولت ادامه داد: عده ای فکر می کنند تمام چهار سال را باید رقابت کنند و بعد از انتخاب دولت، تازه دعوا را آغاز می‎کنند؛ چون قواعد بازی را بلد نیستند.

عده ای تازه دعوا را آغاز کرده‎اند

وی به طور نمونه به برجام اشاره کرد و گفت: توافق برجام، کاری ملی بود که همه با هم انجام دادیم و فضایی را به وجود آورد که باید از آن به نحو مناسب بهره برداری کرد؛ اما عده ای تازه دعوا را آغاز کرده اند.

روحانی با تصریح بر این‎که هرکسی در مسیر آزادی، استقلال، جمهوریت، اخلاق و اسلامیت در این کشور گام بردارد، انقلابی است، ادامه داد: کار انقلابی یعنی کار در مسیر بی نیازی کشور و حضور در صحنه جهانی و کار انقلابی به این معناست که اجازه ندهیم دیگران چشم طمع به منابع کشور بدوزند و اگر بخواهند برای توطئه علیه ایران اقدام کنند، دستشان بلرزد.

رئیس جمهوری بر وحدت و همراهی تاکید کرد و گفت:  امروز آنچه می بینیم ثمره کار و تلاش و تعامل است.

وزیر نفت برای این پروژه بسیار زحمت کشید

وی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) را نهادی تلاشگر خواند و با اشاره به اصل  147 قانون اساسی که دولت را مکلف به استفاده از امکانات نیروهای مسلح در زمان صلح کرده است، عنوان کرد: دولت و نیروهای مسلح در کنار هم هستند و افتخار ما این است که همه خادم مردم باشیم.  

روحانی به نقش سپاه پاسداران در تثبیت انقلاب اسلامی در بحبوحه پیروزی انقلاب، سال‎های دفاع مقدس و پس از آن اشاره کرد و گفت: انصافا نقشی که سپاه در حراست و حفاظت از کشور و انقلاب داشته و دارد و کمکی که امروز سپاه علاوه بر داخل کشور به مردم مسلمان منطقه می کند، ستودنی است.

رئیس جمهوری با اشاره به بهره برداری از فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس، این موفقیت را به همه دست اندرکاران، سرمایه گذاران و همه آنان که در این پروژه نقشی داشته‌اند، تبریک گفت و افزود: وزیر نفت برای این پروژه بسیار زحمت کشید و همانند پارس جنوبی، این پروژه نیز از آن دست  مواردی بود که مدام در مورد آن با هم صحبت می کردیم.

روحانی همچنین از سردار عبداللهی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و مجموعه وی قدردانی کرد و گفت: امروز برای تمام ملت ایران، روز مبارکی است.

کد خبر 276491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =