حفر و تکمیل ۱۱ حلقه چاه نفت و گاز در خلیج فارس

مدیر عملیات حفاری در دریا شرکت ملی حفاری ایران، از حفر، تعمیر و تکمیل ۱۱ حلقه چاه‌های نفت و گاز با کاربست دکل‌های حفاری این شرکت در سال ۹۵ در میدان‎های دریایی در آب‌های خلیج فارس خبر داد.

به گزارش شانا، سیامک افشاری گفت: در ارتباط با حفر و تکمیل این چاه‌ها در مجموع 6 هزار و ۲۴۰ متر حفاری شد که 2 هزار و ۵۱۲ متر به چاه‌های توسعه ای و سه هزار و ۷۲۷ متر به چاه‌های تعمیری اختصاص داشت.

وی با اشاره به این که شرکت ملی حفاری سه دستگاه حفاری دریایی ملکی در اختیار دارد، گفت: با تلاش مستمر کارکنان سختکوش مدیریت عملیات دریا، دستگاه حفاری مدرس در این دوره در منطقه درود - خارک، دو حلقه چاه توسعه ای (جدید) حفاری و سه حلقه چاه دیگر را در مجموع به متراژ یک هزار و ۸۳۰ متر تعمیر و تکمیل کرد.

به گزارش شرکت ملی حفاری ایران، افشاری با بیان این که دستگاه مدرس از اول آبان ماه به مدت سه ماه برای تعمیرات دوره‌ای (اورهال) از مدار عملیات خارج شد، افزود: دکل دریایی مدرس در عین حال موفق شد پارسال حفاری یک حلقه چاه را پنج روز زودتر از برنامه به پایان برساند.

مدیر عملیات حفاری در دریا شرکت ملی حفاری ایران به حفاری و تکمیل یک حلقه چاه در فاز ۱۱ طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی در مدت پیش گفته به وسیله دستگاه حفاری شهید رجایی اشاره و یادآور شد: بازسازی و نوسازی این دستگاه در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار کرد: دستگاه حفاری مورب نیز که در منطقه ابوذر – خارک استقرار دارد در یک سال گذشته موفق به حفاری و تکمیل دو حلقه چاه توسعه ای و سه حلقه چاه تعمیری در مجموع به متراژ چهار هزار و ۴۰۹ متر شد که حفاری2 حلقه چاه را ۲۱ روز زودتر از زمان پیش بینی شده از سوی کارفرما انجام داد.

افشاری گفت: دکل دریایی مورب پس از مراحل بازسازی در اهواز از اوائل خردادماه ۹۵ در موقعیت سکوی ابوذر مستقر و عملیاتی شده بود.

مدیر عملیات حفاری در دریا شرکت ملی حفاری ایران ضمن تاکید بر اهمیت آموزش های تخصصی حین خدمت، افزود: در سال ۹۵ در مجموع ۷۶ دوره آموزشی از سوی اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی تعریف شد که همکاران در مدت چهار هزار و ۵۰۰ نفر ساعت این دوره‎ها را گذراندند.

حوزه معاونت مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری دارای چهار مدیریت حفاری در خشکی و یک مدیریت حفاری در دریاست که این مدیریت‎ها با هدف شتاب بخشی در اجرای عملیات حفاری و پاسخگویی به موقع به نیاز شرکت‎های متقاضی ایجاد شده است.

کد خبر 276510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =