قیمت تجهیزات و روند تحویل آن به روال پیش از تحریم‎ها بازگشته است

مدیرعامل یک شرکت ایرانی فعال در تولید تجهیزات خشکی و دریایی صنعت نفت افزود: برجام دست دلالان و شرکت‌های واسطه ای را از بازار صنعت نفت ایران کوتاه کرده و امروز قیمت تجهیزات و روند تحویل آنها به روال پیش از تحریم ها بازگشته است.

به گزارش شانا، قاسم زکی زاده، مدیرعامل یک شرکت ایرانی فعال در تولید تجهیزات خشکی و دریایی صنعت نفت، حضور مدیران میانی و ارشد صنعت نفت در بیست و دومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی را فرصت خوبی برای معرفی دستاوردهای شرکت‌های ایرانی دانست و گفت: البته امروز مدیران صنعت نفت نسبت به گذشته شناخت و اعتماد بیشتری نسبت به توانایی شرکت‌ها و سازندگان ایرانی دارند.

وی با بیان این که تجهیزات این شرکت در همه فازهای پارس جنوبی در بخش پالایشگاه و سکوهای دریایی استفاده شده است، گفت: در زمان اوج گیری تحریم‌ها برای تامین پروژه‌های حیاتی صنعت نفت همچون فازهای پارس جنوبی وقت و هزینه های زیادی صرف شد تا بتوانیم تحریم ها را دور بزنیم و کالا را به ایران برسانیم.

مدیرعامل این شرکت ایرانی افزود: به عنوان مثال این شرکت پیش از اجرایی شدن برجام مجبور بود همه کالاهای مورد نیاز خود در برخی بخش ها را از دفترهای دبی خود ثبت سفارش کند که این امر هزینه های حمل و بارگیری زیادی را به این شرکت متحمل می کرد.

زکی زاده با اشاره به این که همه تجیهزات تولیدی و وارداتی این شرکت در صنعت نفت استفاده می شود و هیچ ربطی به صنایع هسته ای ندارد، گفت: با این وجود کشورهای غربی پیش از برجام به هر بهانه ای از ورود این کالا ها را می گرفتند.

 

کد خبر 276632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =