تعامل گسترده هلدینگ خلیج‌فارس با شرکت‌های بین االمللی آغاز شده است

مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس از امضای تفاهم‌نامه و قراردادهایی جدید با شرکت‌های خارجی در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، عادل نژادسلیم امروز (دوشنبه، 18 اردیبهشت ماه) در حاشیه سومین روز از برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار کرد: هلدینگ خلیج‌فارس تعامل گسترده‌ای را با شرکت‌های صاحب نام خارجی آغاز کرده است و برای سرمایه‌گذاری، فروش محصولات و فاینانس همکاری خواهیم داشت.

وی درباره نمایشگاه امسال صنعت نفت گفت: صنعت پتروشیمی کشورمان همواره متحد و یکدل است و همه در یک مسیر حرکت می‌کنند. این دوره با توجه به گشایشی که با خارجی‌ها ایجاد شده پررونق بوده و این نمایشگاه را بسیار پربارتر و وسیع‌تر از سال‌های قبل می‌دانم.

مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس با اشاره به رایزنی و مذاکره‌های هلدینگ خلیج‌فارس با شرکت‌های خارجی در حاشیه نمایشگاه نفت افزود: یک شرکت ژاپنی پیشتر برای خرید محصولات هلدینگ و عرضه آن در بازارهای مختلف ابراز علاقمندی کرده بوده و روز گذشته قراردادی برای عرضه پلی‌اتیلن میان شرکت شرکت ژاپنی ایتوچو و هلدینگ خلیج‌فارس امضا شد.

نژادسلیم یادآور شد: برنامه آینده هلدینگ خلیج‌فارس در راهبرد پنج‌ساله مطابق پیش‌بینی‌های تعیین شده پیش می‌رود و اهداف کلانی مثل استفاده از حداکثر ظرفیت‌های خالی در دستور کار قرار گرفته است و در تلاش هستیم پس از برنامه پنج‌ساله با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خالی میزان تولید را به صد درصد برسانیم.

وی افزود: هم اکنون پروژه‌هایی با سرمایه حدود ۶ میلیارد یورو آغاز شده است که نخستین پروژه از نیمه دوم سال ۹۷ راه‌اندازی خواهد شد و بعد از راه‌اندازی پروژه‌ها ظرفیت هلدینگ خلیج‌فارس از ۲۴ میلیون تن به ۴۰ میلیون تن افزایش خواهد یافت همچنین دو پروژه بالادستی بیدبلند ۲ و  NGL۳۲۰۰ برای تأمین خوراک واحدهای مختلف پتروشیمی در پایین زنجیره به هلدینگ خلیج‌فارس سپرده شده است.

کد خبر 276690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =