لغو تحریم‌ها فرصت را برای حضور در پروژه‎های نفتی ایران هموار کرد

مدیر پروژه‌های پرتامینا در ایران اعلام کرد: اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌ها راه‌ را برای همکاری با صنعت نفت ایران باز کرده است.

به گزارش شانا، اکو روکمونو، (Eko Rukmono)، مدیر پروژه‌های شرکت دولتی نفت و گاز اندونزی (پرتامینا) در ایران گفت: اندونزی و ایران به عنوان دو کشور مسلمان و برادر فرصت‌های بسیار مناسبی برای همکاری در زمینه نفت و گاز پیش رو دارند و با توجه به لغو تحریم‌، راه را برای همکاری با صنعت نفت ایران باز کرده است.

وی افزود: اندونزی و ایران هم اکنون یادداشت تفاهمی برای مطالعه میدان های نفت منصوری و آب‌تیمور امضا کرده اند و ما قصد داریم این روابط را در آینده بسیار نزدیک گسترش دهیم.

مدیر پروژه‌های شرکت دولتی نفت و گاز اندونزی گفت: با توجه به بالاتر بودن تقاضا نسبت به عرضه نفت در اندونزی و با نظر به جمعیت 260 میلیونی این کشور، اندونزی بسیار مایل به سرمایه گذاری در میدان‌های نفتی ایران است تا نفت مورد نیاز خود را از این طریق تامین کند و این فرصت بسیار مناسبی برای دو کشور می‌تواند باشد.

به گزارش شانا، نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران از لحاظ وسعت و تعداد شرکت‎کنندگان، نخستین نمایشگاه در سطح خاورمیانه و پنجمین نمایشگاه در سطح دنیا به شمار می‎آید؛ از لحاظ تعداد شرکت‎های خارجی حاضر در نمایشگاه بیست و دوم پس از چین، ایتالیا، هلند، فرانسه و انگلیس در رتبه‎های بعدی قرار دارند.

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از صبح روز شنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آغاز به کار کرد و عصر روز سه‎شنبه (١٩ اردیبهشت‎ماه) به کار خود پایان می دهد؛ ساعت بازدید هر روزه از ١٠ صبح تا ١٨ بعدازظهر خواهد بود.

کد خبر 276745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =