۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
  • کد خبر: 276861
ایران می تواند شریک راهبردی انرژی اوکراین باشد

سفیر اوکراین در تهران در حاشیه نشست همکاری ایران و اوکراین در صنایع سنگین، اعلام کرد که دو کشور می‌توانند برای ارتقای همکاری‌ها در زمینه انرژی گام بر دارند.

سرهی بوردیلیاک، سفیر اوکراین در تهران، دیروز (دوشنبه 25 اردیبهشت ماه) در حاشیه نشست همکاری ایران و اوکراین در صنایع سنگین، اعلام کرد طرحی راهبردی برای همکاری ایران در زمینه تضمین عرضه متقابل کالا و انرژی، ارائه شده است.

وی گفت: رئیس جمهور روحانی طرحی را توضیح داده که بر اساس آن، اوکراین امنیت عرضه برخی از کالاها برای ایران را تضمین می کند و در مقابل، ایران نیز می تواند امنیت عرضه انرژی اوکراین را تضمین کند.

سفیر اوکراین در تهران با اشاره به انحصار روسیه در بازار انرژی اوکراین در گذشته، گفت: اکنون وضعیت کاملا متفاوت است و فکر می کنم که کشور شما یک فرصت منحصر به فرد دارد که نه به صورت موقت، بلکه به طور مستمر، به بازار اوکراین بیاید و گاز، نفت و فرآورده‌های نفتی را عرضه کند.

بوردیلیاک با استقبال از حضور سرمایه گذاران و بازرگانان ایرانی در اوکراین، گفت: شما می توانید در نوسازی پالایشگاه‌ها اوکراین مشارکت کنید.

وی همچنین با اشاره به جایگاه مهم اوکراین در ترانزیت انرژی از آسیا به اروپا، گفت: بسیاری از کشورها در اتحادیه اروپا آمادگی خود را برای دریافت نفت ایران از طریق شبکه ترانزیت نفت اوکراین، اظهار کرده‌اند.


کد خبر 276861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =