اولویت نخست شرکت پخش در صادرات فرآورده، تامین نیاز همسایگان است

مدیر صادرات و واردات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، اعلام کرد: اولویت شرکت ملی پخش در صادرات برای جلوگیری از قاچاق، تامین نیاز کشورهای همسایه است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‎های نفتی ایران، علیرضا رجب پور، با بیان این‌که با شرایط موجود اولویت شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی ایرن، فروش فرآورده در قالب صادرات است، گفت: اولویت ما تامین نیاز کشورهای همسایه است؛ زیرا در مرزهای کشور شاهد پدیده قاچاق سوخت هستیم.

وی افزود: برای مهار و جلوگیری از قاچاق سوخت به دنبال تامین نیاز کشورهای همسایه هم‎مرز نظیر پاکستان، افغانستان، کردستان عراق و ارمنستان هستیم.

مدیر صادرات و واردات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، ادامه داد: این کشورها تجارت سنتی دارند و قیمت‌های بین‌المللی با تاخیر تاثیر می‌گذارد؛ بنابراین باید میان عرضه کننده و متقاضی سوخت رابطه متقابل وجود داشته باشد تا با تامین نیازهای داخل جذابیت قاچاق از بین برود.

وی، با بیان این‌که امسال به دنبال کاهش هزینه‎های صادراتی هستیم، گفت: با توجه به خطوط لوله و شرایط آماده حمل و نقل در کشور، مبادی صادراتی را از انبارهای اصلی به مبادی تولید و نزدیک مرزها انتقال دادیم تا با کاهش هزینه‌ها کشورهای همسایه به تامین قانونی سوخت از ایران روی بیاورند.

رجب پور اعلام کرد: با کاهش هزینه‌های حمل و نقل، تنوع در عرضه فرآورده های مورد نیاز کشور به سمت ریشه کنی قاچاق پیش رفته ایم.

وی، با بیان این‌که با تنوع محصولات می توان مشتری بیشتری برای فرآورده‌های مازاد جذب کرد، گفت: با افتتاح حساب‌های بانکی در کشورهای همسایه به غیر از امارات متحده عربی به دنبال ایجاد تسهیلات برای خرید ارزی و برگشت به موقع ارز ناشی از فروش فرآورده‌ها به کشور هستیم.

کد خبر 276865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =