۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
  • کد خبر: 276911
طفل «برند» نیازمند حمایت است

پارادایم جدید «برند» در مرحله طفولیت خود به سر می‌برد و نیازمند نگاهی کلان و حمایت همه جانبه برای رسیدن به اهداف تامین و توزیع سوخت در کشور است.

به گزارش شانا به نقل از نشریه مشعل، منصور ریاحی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره طرح برندسازی مجاری عرضه گفت: هیچ گونه اجباری برای تحت پوشش قرار گرفتن مجاری عرضه در طرح برندسازی وجود ندارد و جایگاه‌دارانی که علاقه‌ای به این کار ندارند، طبق روال سابق می‌توانند به فعالیت بپردازند.

وی ادامه داد: طرح برندسازی با هدف ارتقای سطح خدمات به مشتریان، کاهش تصدی‌گری بخش دولتی و یکپارچه شدن سیستم توزیع فرآورده‌های نفتی تدوین شده است که شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، ناگزیر باید به این سمت حرکت کند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر اینکه طرح برندسازی در راستای اصل 44 قانون اساسی و اقتصاد مقاومتی تدوین شده است، گفت: شرکت پخش با این طرح به دنبال کاهش نقش تصدیگری دولت و افزایش نقش حاکمیتی است که امیدواریم به زودی شاهد فعالیت شرکتهای برند در کشور باشیم.

وی اعلام کرد: هم اکنون با مقاومت بخشی از جایگاه‌داران برای اجرای این طرح مواجه هستیم که من به تمامی آنها اطمینان می‌دهم، اجباری برای پیوستن به این طرح وجود ندارد و بدون شک منافع شرکت‎های موجود در این طرح مدنظر قرار گرفته شده است.

به گفته ریاحی، زیرساخت‌های فرهنگی برای اجرای این طرح باید در نظر گرفته شود و لایه‌های ناشناخته برای زنجیره تولید مورد شناسایی قرار گیرد تا منافع جایگاه‌داران کنونی و شرکت‌های صاحب صلاحیت حفظ شود و این بحث در حاشیه قرار نگیرد.

وی ادامه داد: نگاه دولت در این طرح این است که سهم و سود ناشی از فعالیت توزیع فرآورده‌های نفتی به جایگاه‌داران برسد و هر برندی با ارتقای کیفیت و خدمات، سود بیشتری از این بازار نصیب خود کند که قاعدتا در کنار این مساله شاهد رضایت مردم و افزایش خدمات هم خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه توزیع سوخت در کشور مثلثی است که مردم، شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی ایران و جایگاه‌داران هر یک از سه ضلع آن را تشکیل می‌دهند، گفت: نارضایتی مردم از نحوه خدمات‌رسانی، مشکلات جایگاهداران در روند و روند خرید و توزیع فرآورده‌ها و کارمزد و سرانجام کار سنگین توزیع و نظارت بر جایگاه‌های سراسر کشور، زمینه تدوین طرح برند در کشور شد.

وی اعلام کرد: نارضایتی در این سه بخش موجب شد طرح برندسازی تدوین شود تا مردم امکان انتخاب نوع و نحوه اخذ خدمات و کیفیت فرآورده مورد نیازشان را داشته باشند و در این میان جایگاهداران با ارائه خدمات بهتر، سود و منفعت حاصل از این خدمات را نصیب خود کنند.

ریاحی افزود: در نهایت با اجرای این طرح، امکان نظارت بر جایگاه‌های تحت پوشش از سوی برندها افزایش می‌یابد و شرکت پخش با کاهش تصدی‌گری به ارتقای نقش حاکمیتی خود خواهد پرداخت.

وی با اشاره به این که طرح برند، همانند طفل نوپایی است که نیازمند مراقبت و حمایت است، گفت: این طرح در مرحله طفولیت قرار دارد که در زنجیره توزیع در حال شکل گیری است تا همه مولفه‌های تامین و توزیع سوخت، با مشخص کردن سهم هر بخش را به مرحله اجرا برساند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تاکید کرد: این پارادایم جدید در مرحله طفولیت است و با نگاه ملی و مدیریت کلان و بخش خصوصی می‌توانیم شرایطی را برای کاهش تصدی‌گری و حفظ حاکمیت رقابت‌پذیری و ارتقای کمی و کیفی خدمات رقم بزنیم.

سوخت مایع نیروگاهها از تابستان امسال قطع می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، با اشاره به این که پارسال، سال سختی برای این شرکت بوده است، گفت: سال 95 روزانه 210 تا 220 میلیون لیتر فرآورده در سطح کشور از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی ایران توزیع شد.

وی افزود: با توجه به سرمای شدید در اکثر مناطق کشور در سال 95 و قطع گاز از سوی ترکمنستان و خروج 60 میلیون مترمکعب گاز از مدار تولید، فشار مضاعفی بر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی وارد شد که خوشبختانه با هدایت وزیر نفت توانستیم بحث سوخت‌رسانی در سطح کشور را بدون هیچ مشکلی مدیریت کنیم.

ریاحی ادامه داد: در حال حاضر با توسعه شبکه گازرسانی و وارد مدار شدن 5 فاز پارس جنوبی، سوخت غالب در کشور گاز بوده و همه نیروگاه‌ها از نیمه دوم امسال از سوخت مایع بی نیاز می‌شوند.

وی افزود: در پی اجرای سیاستهای توسعه شبکه گازرسانی در کشور، پارسال برای نخستین بار در عمر 107 ساله صنعت نفت، به صادرات پایدار فرآورده‌های نفتی دست یافتیم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران ادامه داد: سال گذشته روزانه 64 میلیون لیتر نفت گاز و نفت کوره صادر شد که طبق پیش‌بینی‌ها امسال این رقم به روزانه 550 تا 600 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

شهرهای بزرگ تحت پوشش بنزین یورو 4 قرار می‎گیرند

وی در ادامه به تولید مستمر بنزین در کشور اشاره کرد و گفت: کار بزرگی که در دولت تدبیر و امید با پیگیری و همت وزیر نفت و معاون امور پالایش صورت گرفت، سبب شد امسال شاهد تولید مستمر بنزین در کشور با بهره‌برداری از فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس باشیم.

ریاحی ادامه داد: بحث رسیدن به خودکفایی در بنزین و تلاش برای پیوستن به باشگاه صادرکنندگان بنزین در دولت با جدیت در حال انجام است و ان‎شاءالله تا پایان سال 96 با بهره‌برداری کامل از پالایشگاه ستاره خلیج فارس از واردات بنزین بی نیاز و وارد باشگاه صادرکنندگان خواهیم شد.

به گفته وی، تولیدات فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس وارد مدار شده و به زودی 12 میلیون لیتر بنزین یورو 4 و چهار میلیون لیتر نفت گاز یورو 4 برای توزیع وارد مدار می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: با ورود فرآورده‌های پالایشگاه ستاره خلیج فارس شهرهای بزرگ به‎ویژه مراکز استان‌ها در اولویت توزیع بنزین یورو 4 قرار دارند و در کنار آن بدون شک شهرهای همجوار مراکز استان‌ها هم تحت پوشش بنزین یورو 4 قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: هم اکنون هشت کلانشهر کشور و بسیاری از شهرهای همجوار این کلانشهرها زیر پوشش بنزین یورو 4 قرار دارند.

کد خبر 276911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =