ایران، نخستین سازنده لوله‎های CRA در سطح منطقه می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به همکاری این شرکت با کنسرسیومی اسپانیایی_ایرانی به منظور داخلی‎سازی لوله‎های CRA، گفت: با انتقال فناوری ساخت این کالا به کشور، ایران به عنوان نخستین سازنده این لوله‎ها در منطقه شناخته خواهد شد.

به گزارش شانا، علی کاردر امروز (چهارشنبه، سوم خرداد ماه) در مراسم امضای قرارداد ساخت لوله‎های CRA، با بیان این مطلب افزود: امیدواریم با اجرای این قرارداد بتوانیم در مسیر ایجاد تولید و اشتغال همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید کرده‌اند، حرکت کنیم.

وی گفت: تاکنون قراردادهای مرتبط با هفت گروه از مجموع 10 گروه خانواده کالای طرح بومی سازی کالاهای صنعت نفت امضا شده است و با اجرای قرارداد ساخت لوله‎های CRA، توان ایران در ساخت این کالا از صفر درصد فعلی به 100درصد می‌رسد.

کاردر ارزش این قرارداد را 630 میلیون دلار معادل 556 میلیون یورو عنوان کرد و گفت: با اجرای این قرارداد، 600 کیلومتر لوله CRA مورد نیاز شرکت نفت و گاز پارس ساخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: به منظور اجرای این قرارداد، شرکت فولاد اصفهان مجتمع جدیدی در مجموعه خود احداث می کند؛ همچنین 2 مجتمع با مشارکت 50-50 این شرکت و شرکت توباچک اسپانیا در جزیره کیش احداث می‌شود.

وی دلیل احداث این مجتمع‌ها در کیش را نزدیکی به پارس جنوبی عنوان و پیش بینی کرد که برای حدود 750 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی شود.
 


کد خبر 276984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =