پیشرفت طرح‎های مرتبط با تولید نفت در گچساران بررسی شد

آخرین مراحل اجرایی طرح‎های مرتبط با تولید نفت در گچساران با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بررسی شد.

به گزارش شانا، بیژن عالیپور چهارشنبه (سوم خرداد ماه)، ضمن بازدید از پروژه‎های مرتبط با تولید در حوزه عملیات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، از نزدیک در جریان پیشرفت کار این پروژه‎ها قرار گرفت.

وی از مراحل اجرایی پروژه مقاوم سازی و نوسازی بخشی از خط لوله ۴۸ اینچ صادراتی نفت خام بازدید کرد و گفت: در این پروژه،  ۱۵ کیلومتر از خط لوله که در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر قرار دارد، تعویض و نوسازی و مابقی خط تا گوره مقاوم سازی شده است که هم اکنون در آخرین مرحله پیش از راه اندازی قرار دارد.

عالیپور مقاوم سازی خط لوله صادراتی را در راستای افزایش پایداری تولید و همچنین افزایش ظرفیت انتقال نفت خام حائز اهمیت برشمرد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب همچنین در جریان تکمیل و مراحل نهایی پروژه احداث نمک‌زدایی گچساران ۳ قرار گرفت و گفت: این پروژه یکی از طرح‌های مهم و کلیدی مناطق نفتخیزجنوب در محدوده گچساران است که به زودی افتتاح می شود و به بهره برداری می رسد.

وی گفت: این نمکزدایی با ظرفیت ۱۱۰ هزار بشکه در روز قادر است افزون بر افزایش کیفیت  نفت نمکی این میدان، امکان پایداری و افزایش  تولید را نیز فراهم کند.

عالیپور و هیئت همراه در بخشی از این بازدید در نشستی با حضور مدیران شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ضمن جمع بندی مشاهدات، برای گره گشایی از برخی مشکلات فراروی راه اندازی این پروژه‎ها با هم گفتگو کردند.


کد خبر 277047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =