نفت خام از شمول مالیات فروش مستثنی شد

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در تشریح نشست دیروز این کمیسیون گفت: در جریان بررسی لایحه مالیالت بر ارزش افزوده نفت خام، میعانات گازی و گاز طبیعی از شمول مالیات فروش مستثنی شدند.

به گزارش شانا، حسین امیری خامکانی، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست دیروز (سه‌شنبه، نهم خردادماه) کمیسیون متبوع خود گفت: این کمیسیون 2 دستور کار داشت که دستور کار نخست بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده (12) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی بود که در کمیسیون رد شد.

وی افزود: لایحه مالیات بر ارزش افزوده دستور کار دیگر کمیسیون بود، که به عنوان کمیسیون فرعی به کمیسیون انرژی ارسال شده و کمیسیون اصلی آن نیز اقتصادی است.

امیری خامکانی با بیان این‌که مواد 4، 9 و 35 این لایحه به کمیسیون انرژی ارجاع شده است، تصریح کرد: بند (د) ماده (4) که درباره خدمات سوآپ نفت خام و فرآورده‌های نفتی (بنزین، نفت گاز، نفت کوره، نفت سفید، گاز مایع و سوخت هوا)، گاز طبیعی و برق بود، به دلیل مغایرت با برنامه ششم رد شد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان این‌که نرخ مالیات فروش کالاها و یا خدمات کالاهای نفتی بر اساس این ماده تصویب شد، عنوان کرد: انواع بنزین و سوخت هواپیما 30 درصد، نفت گاز و نفت سفید 15درصد، نفت کوره و گاز مایع 10 درصد تعیین شده است.

وی ادامه داد: نفت خام، میعانات گازی و گاز طبیعی خام که نهاده اولیه فرآورده‌های نفتی محسوب می‌شود، از شمول مالیات فروش مستثنی شدند.

امیری خامکانی افزود: سایر کالاها، محصولات و مشتقات از نفت حسب مورد مشمول مالیات فروش موضوع ماده (9) این قانون می‌شود.

کد خبر 277085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =