مدیران ارشدی که سیاست دولت را قبول ندارند، چرا می مانند؟

وزیر نفت تغییر مدیران را امر طبیعی دانست و گفت: مدیران ارشدی که مخالف و علیه دولت کار کردند و سیاست دولت را قبول ندارند اصلا برای چه می مانند؟ و خودشان بروند.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری‌ها، مهندس بیژن زنگنه صبح امروز (چهارشنبه، دهم خردادماه) در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره این که آیا به عنوان وزیرنفت در دولت آینده ابقا می شوید، اظهار کرد: باید از آقای رئیس جمهوری بپرسید، اما تا 100 روز دیگر بصورت محکم وزیر هستیم.

وی تغییر مدیریتی را طبیعی دانست و اظهار کرد: به تازگی در زمینه تغییر مدیران بحثی مطرح شده است. من یادم است 2 تا سه سال گذشته، برخی خبرگزاری‌ها، فشار زیادی آوردند که مدیران ارزشی را کنار گذاشتند، که دروغ بود و به هیچ وجه بحث ارزشی نبود.

زنگنه با بیان این که در آن سال‌ها برخی مدیران به دلیل بازنشستگی و برخی کنار گذاشته شدند، تصریح کرد: البته تعدادی از معاونان دولت گذشته در وزارت نفت ماندند و تا الان هم حضور دارند، زیرا آدم‎های شایسته ای بودند.

وی افزود: این رسانه‌ها حال عنوان می کنند که مدیران مخالف دولت را برکنار می کنند، اگر کنار گذاشته شده بودند پس این خبر جدید چیست؟ یعنی آن قبلی دروغ بوده؟

وزیر نفت با ذکر سوالی ادامه داد: اصلا مگر می شود مدیر مخالف در دولت گذاشت؟ آیا مردم رای دادند که مخالفان دولت سرکار بمانند؟ مردم به یک سیاست، مواضع، گفتمان و فکر رای دادند.

زنگنه با بیان این که مدیران ارشدی که مخالف و علیه دولت کار کردند و سیاست دولت را قبول ندارند اصلا برای چه می مانند؟ و خودشان باید کنار بروند، تاکید کرد: این گروه از مدیران اگر در دستگاه‌های دولتی وجود دارند از جمله نفت برای چه می مانند؟

وی ادامه داد: یعنی می مانند سیاستی را که قبول ندارند اجرا کنند؟ اگر قبول ندارید چرا اجرا می کنید؟ اگر بگویند قبول نداریم، اما اجرا می کنیم، باید پرسید باورها و اعتقادات چه ارزشی دارند که برای ماندن حاضری همه اعتقادت را زیر پا بگذاری. به نظر من موجودیت و هویت یک انسان به این است که باورها و اعتقادتش را پیاده و اجرا کند.

وزیر نفت تاکید کرد: بنابراین اگر مدیری مخالف یکسری سیاست‌هاست نمی تواند آن را اجرا کند. باید مدیرانی سرکار باشند که سیاست‌های دولت را که به آن اعتقاد و باور دارند، اجرا کنند.

اوپک به تعهدهایش وفادار بود

وی در پاسخ به پرسشی درباره صادرات نفت ایران و توافق‎ها در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) یادآور شد: آنچه صادر و تولید می‌کنیم همان است که منابع ثانویه می‌گویند؛ ما با آنچه در نشست‎ها تفاهم کردیم وفادار بودیم و جلسه پنجشنبه گذشته (چهارم خردادماه) در اوپک هم نشان داد که همه اعضا 100 درصد به توافق‎ها وفادار بوده اند.

زنگنه در پاسخ به این سوال که آیا کشور نمی تواند پول نفت خود را از شرکت‎های خارجی دریافت کند، افزود: ما پولمان را می‌گیرم و اینها همه شایعات است. من اعدادی را می شنوم و از کسانی که آن را می گویند، می خواهم که مدارکشان را بدهند. این چه رفتار رسانه‎ای است که بعضی ها دارند؟ یا مثلا می گویند آقای ج . پ درجایی ملاقات کرده. این کیست که در رسانه هست اما هیچ کس نمی بیند. خب اسم کاملش را بگویید تا پیگیری شود.

رفتارهای غیر رسانه ای را محکوم کنید

وی همچنین خطاب به رسانه‌ها گفت: شما رسانه‎ها چرا این رفتار غیر رسانه ای را محکوم نمی‌کنید می‌گویند 20 میلیارد از پول نفت بیرون است و نیامده، خب کجاست؟ یا برای نمونه می‌گویند در قرارداد با ترکیه جریمه شده ایم و هرچه توضیح می دهیم باز حرف خودشان را میزنند. شرف و اخلاق رسانه‎ای چیز دیگری است و غیر از اخلاق دینی است. در دوره انتخابات که خدا و پیغمبر کنار رفته بود. حال که انتخابات تمام شده برخی رسانه ها حیثیتشان را زیر سوال می برند.

وزیر نفت در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا در زمینه رعایت اخلاق رسانه ای با رئیس سازمان صداوسیما صحبتی شده است یا خیر، اظهار کرد: در دولت با آقای علی‎ عسگری کلی صحبت هست. البته عمده این حرف من ناظر بر صداوسیما نیست و به برخی رسانه های دیگر مربوط می شود.

کد خبر 277098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =