مشاور مدیریت طرح پروژه افزایش کیفیت پالایشگاه بندرعباس انتخاب شد

مشاور مدیریت طرح (PMC) طرح ارتقای کیفیت محصولات سنگین پالایشگاه نفت بندرعباس با هدف کاهش حداکثری میزان نفت کوره تولیدی پالایشگاه و تولید فرآورده های با ارزش افزوده بالاتر که در حال اجراست، انتخاب شد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش نفت بندرعباس، این طرح به تولید فرآورده مطابق با بالاترین استانداردهای بین المللی اروپا و سازگار با محیط زیست، توان رقابت با رقبا در بازارهای داخلی و جهانی و همچنین افزایش سودآوری در حال اجراست.

بر اساس این گزارش مشاور مدیریت طرح، قرار است وظایف و مسئولیت‌های کارفرما از قبیل بررسی، تایید، مدیریت، کنترل و هماهنگی پروژه برای نظارت بر طرح ارتقای کیفیت محصولات سنگین پالایشگاه را بر عهده داشته باشد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در رابطه با اجرای طرح ارتقای کیفیت محصولات سنگین پالایشگاه بندرعباس می گوید: به منظور اجرای این طرح نشست‌هایی با شرکت‌های متعدد خارجی از جمله شرکتهای KBC و UOP انگلیس، شرکت ژاپنی Marubeni و Axens فرانسه و شرکت‌های ژاپنی Chiyoda، Mitsui و JGC، شرکت کره ای دایلیم و شرکت هلندی شل در محل این پالایشگاه و همچنین در ستاد شرکت ملی پالایش و پخش برگزار شد که در نهایت تفاهمنامه‌ای با کنسرسیوم شرکتهای ژاپنی Mitsui و Chiyoda و شرکت دایلیم کره، جهت انجام مطالعات امکانسنجی و انتخاب بهترین الگوی پالایشی برای ساخت واحدهای ارتقای کیفیت محصولات سنگین امضا شد.

هاشم نامور ادامه می دهد: در این زمینه مطالعات امکانسنجی طرح با بررسی همه جانبه شرایط و ظرفیت‌ها و فرصت‌های بهبود موجود در پالایشگاه، مطالعه جامع واحد های پالایشی جدید در چارچوب فناوری مدرن و روزآمد برای تولید محصول بر اساس استاندارد یورو 5 و کاهش سوخت و ضایعات پالایشگاه و استفاده حداکثری از بهره وری حرارتی انجام شده است.

به گفته وی با توجه به وجود الگوهای پالایشی مختلف، فناوری فنی پیچیده و متنوع واحدهای فرآیندی جدید، شرایط بازارهای داخلی و خارجی، تأثیرات مسائل سیاسی و اجتماعی بر این بازارها و هزینه بالای احداث هر کدام از الگوهای پالایشی، انتخاب این الگوها از لحاظ فنی و مالی دارای ظرایف و پیچیدگی‌هایی است که نیاز به تجربه و دانش ویژه دارد؛ بنابراین استفاده از خدمات شرکت سوم جهت مشاوره مدیریت طرح (PMC) در ادامه فعالیت‌ها ضروری است.

نفت کوره سوخت سنگین نفتی است که در پالایشگاه‌ها تولید و به عنوان سوخت کشتی‌ها، نیروگاه‌ها و کوره‌ها برای تولید انرژی گرمایی استفاده می شود که باید از لحاظ فیزیکی و شیمیایی و بویژه مشخصه‌های گوگردی در محدوده استاندارد جهانی قرار داشته باشد.

کد خبر 277275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =