برنامه ملی توزیع بنزین یورو 4 گسترش می‌یابد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برنامه ملی توزیع بنزین یورو 4 به همه نواحی و بخش‌ها به منظور کاهش آلودگی هوا به صورت تدریجی گسترش می‌یابد.

به گزارش شانا، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، دیروز (دوشنبه، 29 خردادماه) در جلسه کارگروه تخصصی محیط زیست استان البرز، با بیان این‌که توزیع بنزین یورو 4 در برنامه ملی اجرایی شده و همچنان دنبال می‌شود، گفت: برای کاهش آلودگی هوا در خصوص حمل و نقل عمومی باید اقدام‌هایی صورت گیرد که این امر درگرو همکاری و تعامل شهرداری‌ها در سراسر کشور است.

وی افزود: در مسئله آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل عمومی را انتظار داریم و امیدواریم شهرداری اقدام‌های لازم در زمینه توسعه مترو و حمل و نقل عمومی انجام دهد.

ابتکار تصریح کرد: در استان البرز با توجه به شرایط خاصی که وجود دارد استفاده از سوخت‌های سنگین توصیه نمی‌شود، از این رو استفاده از این نوع سوخت در نیروگاه‌های شهید رجایی و منتظرالقائم ممنوع شده و این روند با نظارت کافی اجرایی شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: موضوع استفاده نکردن صنایع و نیروگاه‌ها از سوخت سنگین و جایگزین شدن آن با گاز طبیعی در استان البرز به منظور کاهش آلودگی کلان‌شهرها به طور جدی پیگیری می‌شود.

وی با بیان این‌که بحث فعالیت‌های صنعتی در استان البرز مسئله مهمی است، گفت: گستره فعالیت‌های صنعتی ایجاب می‌کند که صنایع از سوخت‌های سنگین استفاده نکنند.

ابتکار با بیان این‌که در ارتباط با وضع هوا در شهر کرج با اجرای برنامه جامع آلودگی هوا و برنامه‌های جامع شهر کرج، بهبود کیفیت هوا از سال 92 تا 95 را مشاهده می‌کنیم، افزود: هنوز کارهای بسیاری باقی مانده است، همچنین تکمیل طرح کهاب نیز در سطح استان البرز ضروری است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این‌که با اتخاذ سیاست‌های دولت یازدهم نیروگاه‌ها از سوخت سنگین استفاده نمی‌کنند، تصریح کرد: هم اکنون نیروگاه منتظرالقائم و شهید رجایی که به صورت مستقیم با کیفیت هوای شهر کرج مربوط است، از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

وی با بیان این‌که در مورد صنایع پیگیری‌ها و هماهنگی‌هایی در حال انجام است تا صنایع هم از گاز طبیعی استفاده کنند، عنوان کرد: سهم آلودگی منابع ساکن مانند صنایع در آلودگی هوای شهر کرج قابل توجه است.

کد خبر 277287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =