دستورعمل اجرایی پرداخت عوارض آلایندگی پتروشیمی‌ها اصلاح شد

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از اصلاح دستورعمل اجرایی پرداخت عوارض آلایندگی مجتمع‌های پتروشیمی و برخی ابهام‌های موجود آن خبر داد.

به گزارش شانا، مرضیه شاهدایی امروز (سه‌شنبه، 30 خردادماه) در آیین تودیع و معارفه مدیر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بر اهمیت نقش این واحد در مسیر توسعه این صنعت تاکید کرد و خواستار برخورد جدی با تخلف‌های احتمالی شد.

وی با اعلام خبر اصلاح دستورعمل اجرایی پرداخت عوارض آلایندگی مجتمع های پتروشیمی اظهار کرد: بر اساس اعلام سازمان محیط زیست این قانون اصلاح و برخی ابهام های موجود آن که سبب نگرانی واحدهای پتروشیمی شده بود، بازنگری شده است که جزییات آن به زودی ابلاغ خواهد شد.

شاهدایی با اشاره به نقش حاکمیتی شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: سامان دهی و نظارت بر عملکرد واحدهای ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل طرح ها و مجتمع های پتروشیمی به عنوان یک اولویت مهم تداوم خواهد داشت.

معاون وزیر نفت با بیان این که روند خصوصی سازی واحدهای پتروشیمی، چالش‌هایی را برای صنعت در بخش اچ‌اس‌یی به وجود آورده است، افزود: باید با تأمل و همکاری زمینه را برای انسجام بیشتر فراهم کرد.

وی با اشاره به این که با همکاری نهادهای نظارتی و پیگیری‌های انجام شده در دولت و مجلس، قوانین در حال بازنگری و اصلاح است، تصریح کرد: به‌زودی این پیگیری‌ها نهایی و ابلاغ خواهد شد و بر این اساس نقش حاکمیت شرکت ملی صنایع پتروشیمی قوی‌تر می شود.

شاهدایی با اشاره به اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از تکرار حوادث سال گذشته اظهار کرد: سودآوری و جلب رضایت سهامداران از سوی شرکت های پتروشیمی زمانی بطور کامل محقق می شود که دستورعمل‌ها و قوانین اچ‌اس‌یی نهادینه شود.

با صدور حکمی از سوی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سعید باغبانی به سمت سرپرست بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل این شرکت منصوب و از تلاش‌ها و اقدام های حمیدرضا عجمی در دوران فعالیت ایشان قدردانی شد.

کد خبر 277303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =