اقدام توتال برای سرمایه‌گذاری در ایران حاوی پیام‌هایی به کنگره آمریکاست

یک کارشناس حقوق بین‌الملل با اشاره به اقدام توتال برای سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ایران گفت: باوجود تهدیدهای قانونی و فضای ارعابی که کنگره آمریکا قصد ایجاد آن را دارد، ارزش ورود به بازار ایران به قوت خود باقی است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، رضا نصری، کارشناس حقوق بین‌الملل و عضو موسسه عالی مطالعات بین‌المللی ژنو، گفت: در حالی که کنگره آمریکا در پی تصویب یک لایحه تحریمی جدید علیه ایران است، شرکت توتال فرانسه اعلام کرده که توسعه میدان گازی پارس جنوبی را با سرمایه‌گذاری اولیه یک میلیارد دلار آغاز خواهد کرد.

وی با بیان این‌که اقدام شرکت توتال حاوی چهار پیام برای کنگره آمریکاست، افزود: توافق هسته‌ای بزرگ‌تر از آن است که سقوط کند، همچنین حتی اگر آمریکا در پی مختل کردن برجام است، اروپا راه خود را مستقل از آن ادامه خواهد داد.

نصری تصریح کرد: به بیان دیگر، شرکت‌های بزرگ و دولت‌های اروپایی منافع خود را با ایران دنبال و در صورت لزوم در برابر کنگره و دولت آمریکا به مقاومت مدنی و نافرمانی مبادرت خواهند کرد.

این کارشناس حقوق بین‌الملل ادامه داد: محاسبات و ریسک‌سنجی ما نشان می‌دهد که با وجود تهدیدهای قانونی و فضای ارعابی که کنگره قصد ایجاد آن را دارد، ارزش ورود به بازار ایران به قوت خود باقی است و توتال می‌تواند الگویی برای سایر سرمایه‌گذاران باشد.

وی عنوان کرد: اگر بوئینگ آمریکایی می‌تواند با ایران وارد معاملات کلان شود، بدون تردید شرکت‌های اروپایی نیز خود را در برقراری ارتباط با ایران محق می‌دانند.

کد خبر 277305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =